Portorož - »Internautica je slovenski navtični praznik. Slovenci negujemo poseben odnos do morja. Smo v vrhu Evrope po številu registriranih plovil na prebivalca in tudi po številu izdelanih lovil na prebivalca, to pomeni, da smo res narod pomorščakov,« je ob slovesnem odprtju 14. mednarodne razstave plovil Internautica 2009 izjavil prometni minister Patrick Vlačič in dodal: »Navtična inudstrija je ena izmed najhitreje rastočih gospodarskih panog v svetu in vse kaže, da tega trenda ne bo ustavila niti recesija.«
Na Internautici razstavlja več kot 300 razstavljavcev, predstavljajo 200 plovil, kar je sicer nekoliko manj kot lani, zato pa je med njimi kar nekaj presežkov. Spet bodo zbujali pozornost boljši in zanimivejši. Enega od gliserjev so denimo prodali, še preden se je salon sploh začel.
Organizatorja 14. mednarodne razstave plovil v Portorožu sta Marina Portorož in Studio 37. Marjan Matveljič, kapitan Marine Portorož, je povedal, da so lani zabeležili 38 tisoč obiskovalcev in če bodo letos dosegli podoben obisk, bo za organizatorje to velik uspeh.
Poleg vseh spremljevalnih programov (jadralna regata Jacques Lemans Cup 2009), razstave umetniških del, predstavitve različnih pomorskih dejavnosti, gala večera Internautice, okrogle mize o ekologiji in turizmu ... bodo pripravili tudi posvet o vse večjem tržnem prodoru mega jaht in podelili stoto modro zastavo v Sloveniji oziroma 15. za Marino Portorož ter deseto za Marino Izola.
Matevljič je pojasnil, da bi zaradi velikega povpraševanja večjih jaht radi med portoroškimi skladišči soli in kopališčem hotelov LifeClass že to poletje uredili pet do deset privezov za mega jahte. Če jim bo to dovolila občinska oblast, bi priveze zelo hitro (v nekaj tednih) uredili.
Letošnja Internautica je več pozornosti namenila ekološkim inovacijam v navtični industriji. Med plovili zato izstopata Mochi Craft (Mochi je ladjedelnica iz grupacije Ferretti), to je 23-metrska jahta na hibridni pogon, vredna kake 3,6 milijona evrov. Drugi razstavljeni dosežek pa je prototip čolna Green Line bratov Jakopin, ki se tudi ponaša s hibridnim pogonom, vendar se baterije polnijo s pomočjo fotovoltaičnih celic. Gre torej za prvo plovilo na sončni pogon, ki so ga zasnovali Slovenci. Jurij Korenc, izvršni direktor salona, je potrdil, da je tudi na navtičnem področju čutiti vplive svetovne finančne krize. To pomeni, da krizo tudi v tej panogi preživijo najboljši in najbolj inovativni. Ker imajo na razstavi kar lepo število velikih jaht (najdaljša je dolga skoraj 25 metrov), ki stanejo po tri do štiri milijone evrov, samo vrednost razstavljenih plovil presega sto milijonov evrov.