Garaže razburile meščane

Pred ljubljanskim magistratom se je zbralo okoli 150 ljudi na protestu državljanske pobude, ki je od ljubljanskega župana Zorana Jankovića zahtevala, naj garaže gradi drugje kot pod ljubljansko tržnico.

Objavljeno
26. marec 2007 19.42
Miha Jazbinšek
Ljubljana - Pred ljubljanskim magistratom so se danes zbrali protestniki civilne iniciative "Tržnice ne damo". Protestniki, bilo jih je okoli 150, so od ljubljanskega župana Zorana Jankovića glasno zahtevali, naj garaže namesto pod ljubljansko tržnico gradi kje drugje, denimo v grajskem hribu. Sicer pa so si bili edini, da bi bilo zaprtje tržnice sramota, ki je ne bodo dopustili. Poleg protestnikov pa je na Mestni trg prišla tudi skupina kakšnih desetih študentov arhitekture, ki gradnjo garaž pod tržnico podpirajo.

Burna reakcija enega od protestnikov


Med pripadniki iniciative je to izzvalo burne reakcije. Eden od protestnikov je študentom iz rok začel vleči transparente ter jih pričel trgati. Iz množice protestnikov je bilo ob tem slišati vzklike, da naj bi bili študentje podkupljeni.

Vodja omenjene iniciative Marinka Kurilič je izrazila skrb, da bo tržnica zaprta dlje in ne le za čas, kot ga navaja župan. Poleg izkopavanj za potrebe gradnje naj bi svoje delo morali opraviti tudi arheologi, kar bi celoten potek del utegnilo zavleči za nedoločen čas. Poleg tega Kuriličeva meni, da se na ta način center mesta ne bo rešil prometa. Napovedala je še, da bodo "boj" nadaljevali z vsemi pravnimi sredstvi, v skrajnem primeru napoveduje zbiranje podpisov za vložitev pobude za referendum.

Članica iniciative Manca Košir je opozorila, da je tržnica živ prostor, kjer se ljudje družijo, zato nasprotuje poseganju v ta prostor. Po njenem so dovolj že garaže v Kapitlju, sicer pa se zavzema za gradnjo garaž v grajskem hribu.

Pobudnike miril župan

Pred protestnike je stopil tudi župan Jankovič, ki je protestnikom pojasnil, da je bil na volitvah izvoljen z večino, že pred volitvami pa je objavil program svojih projektov, med katerimi je tudi gradnja garaž pod tržnico. Meni, da so Ljubljančani z podporo na volitvah podprli tudi njegove projekte. Jankovič je protestnikom še povedal, da bi bila gradnja garaž v grajskem hribu bistveno dražja.

Da so volivci z izvolitvijo župana podprli tudi njegove projekte, je povedal tudi ljubljanski podžupan Janez Koželj. Ob tem je povedal, da je tržnica tako ali tako prepolna prodajalcev usnja in kitajske robe, ki po njegovem tja ne sodi. Neuresničevanje zastavljenih projektov pa bo Ljubljani prineslo zgolj nazadovanje, je še povedal Koželj.

Bi gradnja garaž pod tržnico uničila simbol Ljubljane?

Gradnja garaž pod osrednjo tržnico in postavitev pokritih objektov tržnice na njenem mestu bi po mnenju članov omenjene civilne iniciative pomenila rušenje tržnice, ki je z znamenitimi Plečnikovimi arkadami postala simbol Ljubljane ter ponazarja kulturni utrip mesta.

Ljubljanske svetnike pozivajo, naj ne glasujejo za proračunsko postavko, s katero bi zagotovili sredstva za izvedbo urbanistično-arhitekturnega natečaja za ureditev širšega območja Vodnikovega in Krekovega trga ter Mahrove hiše. Če z javnim pozivom in današnjim protestom ne bodo uspeli, pa napovedujejo, da bodo za preprečitev projekta "ubrali vsa pravna in druga sredstva", tudi referendum, na katerem bi meščani odločali o posegu v prostor tržnice.

Člani pobude ne zaupajo napovedim ljubljanskega župana Zorana Jankovića, da bo projekt uresničen v kratkem času. Bojijo se, da bo projekt pomenil porušenje tržnice, na njenem mestu pa bo nastala "zevajoča rana sredi mestnega jedra" ter za dolga leta le gradbeni izkop nedokončanega projekta.

Motorni promet bi po mnenju članov pobude morali umakniti iz mesta ter po zgledu prestolnic ostalih držav članic Evropske unije izboljšati javni promet, zamisel o garažah pod tržnico pa postavlja te trditve popolnoma na glavo.

Župan zavrnil očitke in zagotovil, da bo tržnica ponovno odprta v manj kot enem letu

Ljubljanski župan je 22. marca zavrnil očitke pobudnikov in napovedal uresničitev projekta. Zagotovil je tudi, da bo tržnica v celoti odprta v manj kot enem letu, stojnice pa bodo kljub gradnji lahko delovale nemoteno.

Mestna urbanistična stroka bo pri gradnji upoštevala dejstvo, da ima ljubljanski trg zgodovinski in kulturni pomen, s tem projektom bo tako Plečnikovo delo še bolj cenjeno, tržnica pa še bolj obiskana, napoveduje župan. Janković nasprotuje predlogu civilne iniciative, da bi parkirno hišo raje zgradili v grajskem hribu. Dodal pa je, da bodo parkirišča zgradili tudi pod Krekovim trgom, če se bo stroka s tem strinjala.

Parkirna hiša pod tržnico, kjer bodo morali vozniki za eno uro parkiranja odšteti en evro, bo tako po Jankovićevem mnenju sprostila promet in prehod po Poljanski cesti, ob tržnici, ob Ljubljanici, torej na območjih, ki so sedaj zaparkirana z avtomobili. Zato od mestnih svetnikov pričakuje pozitiven odziv na omenjeni projekt.

Civilno iniciativo "Tržnice ne damo", ki šteje 243 članov, vodi Marinka Kurilič, med pobudniki pa so tudi etnolog Damjan J. Ovsec in nekateri mestni svetniki, samostojni mestni svetnik Liste za čisto pitno vodo Mihael Jarc in mestni svetnik Zelenih Slovenije Miha Jazbinšek.