Garažo pod tržnico bi skupaj z MOL gradila Gradis G in KID

Na razpis MOL za javno-zasebno partnerstvo za gradnjo garaže pod ljubljansko tržnico le en interesent.

Objavljeno
17. februar 2012 11.29
Posodobljeno
17. februar 2012 11.29
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana - Na javni razpis MOL za sodelovanje v javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta »Podzemna parkirna hiša Tržnica, prizidek k Mahrovi hiši in ureditev Vodnikovega trga z opcijo gradnje podzemne parkirne hiše Krekov trg z ureditvijo tega trga« se je prijavil le en interesent. Na današnjem odpiranju ponudb je svojo predstavilo le podjetje Gradis - skupina G.

Kljub javnem odpiranju pa o vsebini ponudbe edinega interesenta nismo zvedeli nič. Edini konkreten podatek je, da je Gradis v projekt javno-zasebnega partnerstva (JZP) vključil še sopartnerja. To je znano ljubljansko nepremičninsko podjetje Kranjska investicijska družba (KID), ki jo vodi Jože Anderlič. Obe podjetji sta Ljubljančanom dobro znani po že izvedenih projektih. Gradis je tako med drugim postavil Hradetskyjev most čez Ljubljanico, športno dvorano in stadion v Stožicah ter garažo pod Kongresnim trgom, KID pa je Ljubljančanom znana po prestižnih objektih Kapitelj, Villa Urbana in Stekleni dvor, hotelu Mons in svojih parkirnih hišah Kapitelj, Šentpeter in Meksiko.

Čeprav sta se v poslu za gradnjo parkirne hiše pod tržnico in morda tudi pod Krekovim trgom prijavili podjetji, ki imata veliko referenc s področja gradnje parkirnih hiš in podzemnih garaž ter z gradnjami stanovanjskih, trgovskih in poslovnih objektov ter hotelov, pa ne gre pozabiti, da ima zlasti Gradis G veliko finančnih težav z dokončanjem trgovskega dela v športno-trgovskem centru Stožice. KID pa čaka še vsaj 200-milijonska naložba v Novi Kolizej (po novem Musica Tivoli) oziroma gradnja kompleksa z največjo slovensko koncertno dvorano, pa tudi dokončanje poslovnega objekta Meksika.

Kot piše v razpisni dokumentaciji za projekt JZP Tržnica, projekt predvideva rušenje skladiščnega objekta na dvorišču Mahrove hiše, gradnjo javne podzemne parkirne hiše Tržnica pod Vodnikovim trgom oziroma tržnico, dograditev prizidka k Mahrovi hiši, njeno prenovo in revitalizacijo (vanjo je treba vključiti tudi območje obstoječih treh stanovanj), prenovo Vodnikovega trga (streha parkirne hiše) za potrebe zunanje tržnice,vzpostavitev pokrite tržnice v pritličju in atriju preurejene in prizidane Mahrove hiše. Opcijsko bi projekt lahko obsegal še gradnjo javne podzemne parkirne hiše pod Krekovim trgom, ki bi bila povezana povezane z garažo pod tržnico, in prenovo Krekovega trga. Končno vsebino in obseg projekta ter pogoje predvidene razdelitve projekta na javni in zasebni del naj bi uskladili v drugi fazi konkurenčnega dialoga, ki bo osnova za oddajo končne pisne ponudbe v  tretjem krogu tega dialoga. Razdelitev kompleksa na javni in zasebni del ter določitev dejavnosti, ki bi se lahko izvajale v zasebnem delu projekta, bosta določila javni in zasebni partner v postopku izbire zasebnega partnerja.

Kdaj bi lahko MOL in Gradis G podpisala akt o JZP, je težko napovedati,  je pa že jasno, da gre za precej drag projekt. Njegova skupna ocenjena vrednost skupaj z davkom znaša dobrih 31 milijonov evrov. Če pa k temu dodamo še morebitno gradnjo podzemne parkirne hiše Krekov trg z ureditvijo tega trga, pa bi se vrednost dvignila že na 37 milijonov.