Gradbeno dovoljenje za drugi tir vse bliže

Priprave na drugi tir so se začele hitreje odvijati. Še ta mesec sporazum o izravnalnih ukrepih z občino Hrpelje - Kozina

Objavljeno
18. marec 2014 21.28
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Priprave na drugi tir se v zadnjem času vendarle hitreje odvijajo. Napredek je opazen na več koncih: ministrstvo za infrastrukturo in prostor je doseglo dogovor o izravnalnih ukrepih z občino Hrpelje - Kozina, Arso bo v kratkem izdal vodno soglasje, v nekaj dneh bo znan natančen časovni okvir nadaljnjih aktivnosti, povezanih z drugim tirom, pa obljublja minister Samo Omerzel.

Po naših informacijah bosta ministrstvo za infrastrukturo in občina Hrpelje - Kozina že konec tega tedna podpisala dogovor o izravnalnih ukrepih, ki jih predpisuje uredba o državnem lokacijskem načrtu za odsek železniške proge med Koprom in Divačo. V dogovoru so predvidene obveznosti države za ureditev obstoječe poti v parku, ureditev informacijskega centra in še nekaterih drugih del, pomembnih za predstavitev krajinskega parka Beka. »Vsebinsko je sporazum v sklepni fazi usklajevanja, ocenjujemo, da ga bo mogoče podpisati do konca marca,« so odgovorili z Omerzelovega ministrstva.

Zvone Benčič Midre, hrpeljski župan, pa je povedal, da bo podpis že ta petek, da izravnalni ukrepi predvidevajo tudi izboljšavo prometne ureditve na območju trase drugega tira. Podpisan dogovor o izravnalnih ukrepih je podlaga, da bodo na občinskem svetu sprejeli predvideno spremembo odloka o naravnem rezervatu Glinščica. Občinski svet naj bi ta odlok obravnaval 3. aprila, po dosedanjih odzivih svetnikov iz hrpeljsko-kozinske občine kaže, da imajo izravnalni ukrepi zadostno podporo med večino svetnikov. V kratkem bodo ukrepe obravnavali tudi odbori občinskega sveta. Sprememba odloka bo omogočila izdajo celotnega okoljevarstvenega soglasja (delno je bilo že izdano pred dobrim mesecem dni) in nato izdajo gradbenega dovoljenja za celoten drugi tir.

Kmalu vodno soglasje

Arso vodi postopek za izdajo vodnega soglasja oziroma za ureditev območja Bekovec za trajni vnos materiala iz zemeljskih izkopov v tla. Vlogo je podalo podjetje Irgo Consulting 29. novembra lani in bila dopolnjena 6. februarja letos. »Vodno soglasje je v zaključni fazi in bo izdano v kratkem,« so nam odgovorili na Arsu. Ministrstvo za infrastrukturo je odgovorilo, da je razpis za izbiro recenzenta projekta drugega tira tik pred objavo. Gre za recenzijo, ki jo je minister Omerzel obljubil že sredi oktobra in katerega besedilo so pripravili že pred koncem lanskega leta, vendar z njegovo objavo zamujajo. Recenzijo potrebujejo zato, da bi pripravili verodostojen investicijski program. V njem naj bi predvideli tudi finančno konstrukcijo virov financiranja. Kolikšen delež nepovratnih sredstev iz Evropske unije naj bi dobila Slovenija, nam včeraj nihče od predstavnikov države ni hotel odgovoriti.

V javnosti pa se je pojavil namig, da je posebna recenzija investicijskega dela projekta nepotrebna, saj bi do najbolj natančnega podatka o tem, koliko bi zares stala gradnja drugega tira, lahko prišli po drugi poti. Objavili bi javno naročilo za pridobitev nezavezujočih ponudb za gradnjo, na podlagi katerega bi bilo najbolj jasno, koliko bi zares stala gradnja teh 27 kilometrov železniške proge. Vse ostalo so lahko predvsem teoretiziranja in prepričevanja s takim ali drugačnim ozadjem.