Gradimo prihodnost - vlagajmo v učitelje zdaj!

Letošnji svetovni dan učiteljev poteka pod geslom Gradimo prihodnost - vlagajmo v učitelje zdaj! in je odgovor na strahove, kako lahko gospodarska kriza vpliva na izobraževanje.

Objavljeno
02. oktober 2009 16.18
Ti. K./STA
Ti. K./STA
Ljubljana - Letošnji svetovni dan učiteljev poteka pod geslom Gradimo prihodnost - vlagajmo v učitelje zdaj! in je odgovor na strahove, kako lahko gospodarska kriza vpliva na izobraževanje, je na novinarski konferenci pred ponedeljkovim svetovnim dnevom učiteljev poudaril glavni tajnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Branimir Štrukelj.

Po njegovem mnenju bi se moral odgovor na trenutno gospodarsko in finančno krizo kazati v povečanem vlaganju v izobraževanje, saj je to najboljše zagotovilo za izhoda iz nje. Ob sprejemanju proračunov za leti 2010 in 2011 ter pogledu na vsote, namenjene za šolstvo, Štrukelj ni ravno prepričan, da se slovenska vlada v celoti zaveda pomena investiranja v izobraževanje v času krize.

 

Boji se, da bo država v prihodnosti dolgove, ki so nastali v gospodarski krizi, poskušala vračati na račun varčevanja na področju javnega zdravja in šolstva. "Nimamo nobene pravice, da posledice krize preložimo na naše otroke in da bi se posledica krize lahko kazala v omejevanju izobraževanja," je dejal glavni tajnik šolskega sindikata.

 

Kot je prepričan, je v Sloveniji očiten razkorak med deklarativnimi cilji oz. stališči, da je izobraževanje najpomembnejši vzvod za prihodnost te države in kakovostno življenje državljanov, ter dejanskimi razmerami. Slednje se po njegovi oceni odražajo v novem plačnem sistemu v javnem sektorju, kjer se je vrednotenje učiteljevega dela znižala v primerjavi s primerljivimi poklici.

 

Sindikat bolj kot kdaj koli izpostavlja pomen javnega izobraževanja, je dejal Štrukelj. Po njegovem je javno izobraževanje vrednota sama po sebi, ki zagotavlja v prihodnosti boljše življenje vseh in je posebnega pomena zato, ker prakticira princip enakosti, enakih možnosti za vse.

 

Glede dodatnih prizadevanj sindikata po izboljšanju izobražvanja je napovedal, da bodo zahtevali in predlagali znižanje normativov glede števila dijakov v posameznem razredu v srednjih šolah. Zaradi prevelikega števila dijakov se ne morejo izpeljati do konca tisti učinki, ki se proizvedejo v prejšnjih fazah izobraževanja, zlasti v vrtcih in osnovnih šolah, ocenjuje glavni tajnik sindikata.

 

Opozoril je še, da politika šolsko področje zmeraj uporablja kot bojno polje za nabiranje točk, nikoli pa šolstva ne omenja kot nekega izjemno pomembnega področja, kjer bi lahko dosegali socialne in povezovalne učinke. "Če politika ne razume, kako pomembno je izobraževanje in vloga učitelja, se lahko bojimo za našo prihodnost," je še poudaril.