Gradnja AC Draženci–Gruškovje je na polovici

Phyrnska avtocesta: slovenski prometni čep na njej bo odpravljen do konca leta 2018.

Objavljeno
28. december 2016 22.30
Gradnja avtoceste Podlehnik - Gruškovje, 21.12.2016, Podlehnik [avtocesta podlehnik]
Franc Milošič
Franc Milošič
Podlehnik v Halozah – Polovica potrebnih del na gradbišču avtoceste med Draženci in Gruškovjem je že opravljena. Vreme in dobra organizacija dela sta graditeljem omogočila celo preseganje časovnih načrtov gradnje. Med Draženci in Podlehnikom je vzpostavljen dvosmerni prometni režim po polovici zgrajene avtoceste, kakršen bo veljal vso prihodnjo turistično sezono.

»Do začetka decembra je bilo opravljenih 47,9 odstotka vseh gradbenih del, od tega 66,1 odstotka vseh pogodbenih del na 1. etapi, 99,7 odstotka vseh pogodbenih del na 2b in 18,7 odstotka vseh pogodbenih del na 2a etapi,« je iz Darsa povedal Marjan Koler. V začetku decembra so gradbena dela za tri odstotke presegala načrte in bila »precej nad planom v poslovnem načrtu za leto 2016«. V Darsu poudarjajo še, da v skladu s 30-dnevnim pogodbenim rokom redno plačujejo izvajalce, torej so bila plačana že vsa dela, opravljena v oktobru, zadnje dni v letu pa bodo plačali še vse, kar je bilo opravljenega v novembru.

Na prvi etapi med Draženci in Podlehnikom je do Tržca dokončan desni pas AC, od tam naprej pa levi in po novem cestišču dvosmerno teče promet. Ta del avtoceste je projektiran za hitrost 130 kilometrov na uro, od Podlehnika do Gruškovja (2. etapa) pa za 110. Ker je nova AC ponekod presekala, drugje pa »povozila« prejšnjo povezovalno cesto med kraji Draženci, Tržec, Popovci Podlehnik, Zakl, Stanošina in občino Žetale, ob AC gradijo na novo, na posameznih delih pa obnavljajo povezovalno cesto. V prvi etapi je ta že končana, tako da ostane le še gradnja drugega pasu AC, ki bo končan do konca prihodnjega leta. Prvo etapo gradi konzorcij domačih podjetij s SGP Pomgradom na čelu (Gorenjska gradbena družba, CGP Novo mesto in CP Ptuj). Pogodbo za 68,5 milijona evrov so podpisali 15. julija 2015.


Sarajevski del

Drugo etapo AC pa so razdelili na dva dela: na pripravljalna dela (2b) in na glavno gradnjo (2a). V pripravljalnih delih so četrt kilometra pred mejnim prehodom Gruškovje v haloški hrib Log novembra in decembra izvrtali dve nekaj nad sto metrov dolgi predorski cevi, ker je tam dolinica preozka, da bi AC in povezovalno cesto lahko stisnili vanjo. Med pripravljalnimi deli so opravili tudi večino najtežjih zemeljskih del. Ta pripravljalna dela so zdaj že končana, stala so 7,5 milijona evrov (po pogodbi 13. avgusta 2015), po opravljenem tehničnem pregledu zdaj odpravljajo le še pomanjkljivosti. Drugi del (2a) te druge etape pa je gradnja AC (po pogodbi s 25. aprila vredne 56 milijonov evrov) in v Darsu pravijo, da je petina vseh gradbenih del že opravljena. Celotno drugo fazo gradi podjetje Euroasfalt iz Sarajeva. Končana mora biti do konca leta 2018.

Zadnji košček slovenske avtoceste (0,5 kilometra) na Pyhrnski trasi (Hamburg–Solun) med mednarodnim mejnim prehodom Gruškovje in mejno črto med Slovenijo in Hrvaško pa je že zgrajen. Ko bo končana druga faza med Podlehnikom in Gruškovjem, bo odstranjen še eden zadnjih prometnih čepov na turistični poti s severa na jug Evrope, ki je dolga leta povzročal velikanske zastoje.

Ozko grlo

Takrat pa bo ozko grlo nastalo na hrvaški strani, saj tamkajšnja avtocesta od mejnega prehoda Macelj do Zagreba tudi še ni končana: med Đurmancem in Krapino teče promet po polovici AC dvosmerno, ni pa še znano, kdaj naj bi zgradili manjkajočo polovico s tremi predori. Avstrijci so na primer zadnje ozko grlo na svoji 220 kilometrov dolgi trasi Phyrnske ceste (Spielfeld–Sattledt) odpravili pred dvanajstimi leti – zgradili so še drugo cev deset kilometrov dolgega predora Plabutsch zahodno od Gradca.

Novih trinajst kilometrov slovenske AC in vzporedna povezovalna cesta bosta stala 251,31 milijona evrov. Zanjo si je investitor pri Evropski investicijski banki sposodil 113,42 milijona evrov, evropski kohezijski sklad je zagotovil 63,53 milijona, poseben evropski sklad za projektiranje vitalnih projektov je prispeval 3,23 milijona, Dars sam pa bo zbral 71,3 milijona evrov. Po odprtju te AC študije predvidevajo po 13.600 vozil na dan, v prihodnjih treh desetletjih pa naj bi se število podvojilo.