Gradnjo terminala naj prepreči Evropska komisija

Mednarodna okoljska organizacija Alpe Adria Green je Evropskemu parlamentu poslala peticijo, Evropski komisiji pa prijavo zoper gradnjo plinskega terminala v Žavljah.

Objavljeno
08. oktober 2009 17.00
Borut Tavčar
Borut Tavčar
Ljubljana - "Glavna zahteva je, da Evropska komisija prepreči gradnjo terminala in izniči dokument, s katerim je bila sprejeta odločitev o gradnji na podlagi prirejenih podatkov," je povedal Predsednik AAG Vojko Bernard.

Kopiji obeh dokumentov je dobil tudi minister za okolje in prostor Karl Erjavec. Peticija in prijava sta sestavljeni iz petih poglavij. V prvem AAG navaja ponaredke v dokumentaciji za gradnjo terminala, v drugem kršitve evropskih direktiv o varnosti. Terminal in plinski tankerji v Tržaškem zalivu namreč ne bi mogli biti ustrezno zavarovani in zato lahka tarča teroristov. Zanje bi bil terminal vabljiv cilj, saj se poleg njega začenja čezalpski naftovod.

V tretjem poglavju so navedene kršitve evropskih postopkov o presoji vplivov na okolje, v četrtemin petem pa kršitve evropskih norm o konkurenci. Italija se je namreč zavezala, da bo iz proračuna krila 71,5 odstotka izgub terminala, v primeru, da na mendarodnem trgu na bi bilo dovolj plina.

V AAG predlagajo, če je že ravno nujno zgraditi terminal na tem območju, naj se Italija, Slovenija in Hrvaška dogovorijo za skupen terminal po evropskih predpisih. Stal bi lahko na opuščeni naftni ploščadi 20 kilometrov od obale in dovolj daleč od tovornih in turističnih poti. Taka lokacija naj bi bila v morju v ravnini Pule.

V AAG opozarjajo še na to, da v Italiji poteka najhujša medijska gonja proti nasprotnikom terminala do zdaj. Italijanska politika terminal predstavlja kot italijansko notranjo zadevo, v katero se Slovenija vtika povsem neupravičeno. V tej luči je oživel tudi projekt morskega terminala v Tržaškem zalivu. V AAG napovedujejo, da bodo enako ostro nastopili tudi proti temu projektu.