Hrvaško visoko šolstvo se želi zgledovati po slovenskem

Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnološki razvoj Gregor Golobič je včeraj v Zagrebu predstavljal predloga resolucij o dolgoročni visokošolski in raziskovalno inovacijski strategiji, ki ju je pred nekaj dnevi sprejela slovenska vlada.

Objavljeno
14. marec 2011 22.34
Jasna Kontler Salamon, znanost
Jasna Kontler Salamon, znanost
Hrvatom všeč slovenske rešitve, še zlasti način financiranja javnega visokega šolstva in znanosti

Zagreb – »Izmenjava izkušenj v visokem izobraževanju in znanosti je pokazala, da imamo na splošno zelo podobne probleme. Z vašim ministrom sva ugotovila, da ne bi bilo slabo, če bi midva za teden ali dva zamenjala vlogi,« je po včerajšnjem srečanju s slovenskim ministrom za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Gregorjem Golobičem v prostorih hrvaškega ministrstva za znanost, šolstvo in šport izjavil hrvaški minister za omenjene resorje Radovan Fuchs.

Minister je novinarjem povedal tudi, da jim bodo pri pripravi dolgoročne visokošolske in znanstvene strategije zelo koristile slovenske izkušnje.

V sosednji državi so prav zdaj sredi priprav na nov zakon o univerzah, visokem šolstvu in znanosti. Minister Gregor Golobič pa je med drugim dejal, da sta z ministrom Fuchsom pred letom dni podpisala protokol, ki študentom iz obeh držav še naprej omogoča študij v sosednji državi pod enakimi pogoji, kot jih imajo domači študenti.

V Sloveniji zdaj študira 720 študentov iz Hrvaške, na Hrvaškem pa le 80 študentov iz Slovenije.

Slovenska delegacija, v kateri sta bila tudi rektor ljubljanske univerze prof. dr. Stane Pejovnik in direktor Instituta Jožef Stefan prof. dr. Jadran Lenarčič, se je včeraj popoldne v prostorih zagrebške univerze sestala še z rektorjem omenjene univerze dr. Aleksom Bjelišem in direktorico Inštituta Ruđerja Boškovića dr. Danico Ramljak. Niti tam ni ostalo skrito, da so hvaškim kolegom zelo všeč slovenske rešitve, še zlasti slovensko financiranje javnega visokega šolstva in znanosti.

Po napovedih bo včerajšnje srečanje spodbudilo ustanavljanje skupnih programov ter večjo izmenjavo študentov in raziskovalcev.