Iz prepolnega letališča v Tripoliju s praznim airbusom 320 v Rim

Po tem, ko je zgodaj popoldne na tržaško letališče prispela prva od dveh skupin slovenskih turistov, ki so potovali po Libiji, se je na letalo uspelo vkrcati tudi drugi skupini, ki je potovala s turistično agencijo Oskar. Skupina 11 turistov, ki potuje z agencijo Oskar je preko Rima že na poti domov.

Objavljeno
24. februar 2011 11.10
Boris Šuligoj, Koper, Ne. Š., delo.si
Trst – Danes popoldan se je na tržaškem letališču Ronke srečno končala libijska puščavska avantura 16 slovenskih turistov, za katere je odlično poskrbela škofjeloška agencija Pisec potovanja. Skoraj neverjetno se namreč zdi, da se je ta skupina Slovencev včeraj iz Tripolija, z letališča, na katerem čaka kar 20.000 obupanih potnikov, v Rim pripeljala v povsem praznem airbusu 320 libijske družbe Afrikijah Airways. Kako se je to lahko zgodilo in ali v zmedi iz Libije letijo tudi prazna letala, danes nismo našli pravega odgovora. Pomembnejši so bili vtisi slovenskih turistov, ki se jim ni nič hudega zgodilo, če odštejemo negovost, strah in dolgo zadnjo noč na prepolnem letališču.

Vlado Vastl iz Škofje Loke nam je ob prihodu nekaj po 15. uri na letališki izhod povedal, da so dan pred odhodom v Libijo sicer vprašali zunanje ministrstvo, kako je z varnostjo v Libiji. "Dobili smo odgovor, da ni nobenih razlogov, da bi ostali doma. Človek ima v Libiji občutek, da je urejena in stabilna država, zato nas je to dogajanje presenetilo sredi poti. Le prvi dan smo v Tripoliju na Zelenm trgu videli skupino mladih privržencev Gadafija, ki so mahali z zelenimi zastavami. In jih nismo jemali resno," je povedal Vlado Vastl.

Maja Mavrič iz Izole pa: "Počitnice so bile super. Občutili nismo ničesar. Dobro so nas varovali pred informacijami. V puščavskem delu Libije smo dobili le nekaj telefonskih sporočil. Še včeraj (v sredo) popoldan smo uživali na puščavskih sipinah. Videli smo, da so nam domačini skušali skrivati določene informacije, da ne bi delali panike.Imeli smo srečo, da smo dobili takoj polet iz Sebhe v Tripoli, kar je uredila agencija Pisanec. Na letališču je na tisoče ljudi. Še nisem videla česa podobnega. Letala vozijo pol prazna, ljudje pa nikamor ne morejo. Na letališču je obup, gore smeti. Včeraj je bilo malce napeto, ker so nekateri izgubili živce pri čekingu, potem so jih pomirili policisti. Precej ljudi čaka tudi pred vrati letališča, a jih ne spustijo v stavbo, ker je takšna gneča," je povedala Izolanka.

Franc Pisanec je prišel s svojimi sodelavci iz agencije na tržaško letališče in vesel pričakal skupino, ki se je varno vrnila v bližino doma. Na letališču jih je že čakal avtobus in nekaj neučakanih sorodnikov. "V Tripoli so prišli včetretek pol ure po polnoči. Že prej nam je z veliko informacijami pomagalo italijansko veleposlaništvo, ki nam je svetovalo, naj kar ostanemo na letališču, ker je to najbolj varen del mesta. Iz hotela, kamor bi morali namestiti goste, pa so nas obvestili, da so ta dan evakuirali vse goste na letališče. Zato so seveda ostali na letališču," je dejal Fran Pisanec.

Jasna Pisanec pa: "Ker je Austrian Airlines odpovedal vse polete za Libijo, smo imeli najprej možnost, da bi v četrtek zvečer ob 23.45 poletli z Jatom iz Libije. Delali smo celo noč in naš potovalni agent Marijan Petrišič iz Promo potovanja je uspel dobiti letalski prevoz z libijsko letalsko družbo Afrikijah na redni liniji. Morali smo ponoči opraviti plačilo in želeli smo našim potnikom vročiti konkretne letalske vozovnice, pri čemer nam je spet pomagalo italijansko veleposlaništvo in naš organizator počitnic iz Tripolija, ki je navsezgodaj odnesel karte na letališče navkljub nevarnostim na poti. Ob sedmi uri zjutraj se je začel čeking, ob 9.55 pa je letalo poletelo. Tako smo za naše goste izkoristili prvo priložnost. Do zadnjega tenutka nismo vedeli, ali nam bo uspelo," je dejala Jasna Pisanec.

Branko Čampa iz Ljubljane je vodil skupino 15 Slovencev: "Agencija nam je zagotovila vozovnice in vse, kar sem moral narediti, sem se moral prebiti preko tiste gneče do šalterja za čeking. Res bi na letalo lahko šlo še skoraj 200 potnikov. Leteli smo skoraj prazni. Na letališču vlada zmeda. Največ čakajočih je iz bližnjih arabskih držav. Nas turistov je bilo pravzaprav sorazmerno malo. Res ne vem, zakaj na letalo ni šlo več potnikov."

Špela Peternel
iz Škofje Loke je povedala: "Na letališču je bilo grozno - milijon ljudi, no, malo manj. Nismo spali. Zelo umazano. Saj skrbijo za red, ampak bilo je toliko hrane, odpadkov, da ne morejo vsega počistiti."

Kot poroča STA, je na poti domov preko Rima tudi druga skupina 11 turistov, ki je potovala v Libijo z agencijo Oskar.