Jankovićevi avtobusi z novim letom pol dražji

LPP posluje z izgubo, število uporabnikov se zmanjšuje.

Objavljeno
13. november 2011 11.39
Posodobljeno
13. november 2011 11.39
Mo. S./STA
Mo. S./STA

LJUBLJANA – V ponedeljek bo vodstvo Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) predstavilo predlog zvišanja cen prevoza z avtobusi mestnega prometa. Predlog, po katerem naj bi se vozovnice za eno vožnjo s 1. januarjem podražile za 50 odstotkov, je javnost že dodobra razburil.

Manjše število uporabnikov terminskih vozovnic

V LPP ugotavljajo, da se je od uvedbe novega plačilnega sistema v letu 2010, ko se je omogočilo prestopanje brez dodatnega plačila v roku 90 minut, zmanjšalo število uporabnikov terminskih splošnih in upokojenskih vozovnic. Ker ima to lahko negativen vpliv na razvoj javnega prevoza v Ljubljani, si želijo, da bi se delež terminskih vozovnic spet povečal.

1,20 evra namesto 0,80 evra

Oblikovali so cenik, po katerem bi se vrednostna vozovnica za eno vožnjo s 1. januarjem 2012 z zdajšnjih 80 centov podražila za 50 odstotkov, na 1,20 evra, medtem ko naj bi se terminske vozovnice podražile manj: šolska in splošna za tri evre, to je za 18 oziroma devet odstotkov. Za mesečno upokojensko vozovnico pa bo še naprej treba odšteti 20 evrov.

Ukrepov za zmanjšanje rabe osebnih avtomobilov pa ni

Ljubljanski mestni svet bo o predlogu razpravljal na seji 28. novembra, odzvali pa so se že uporabniki mestnega prevoza. V Koaliciji za trajnostno prometno politiko pravijo, da je skok cene vozovnic (pre)visok. Poleg tega ni pospremljen niti z nižjimi cenami mesečnih vozovnic niti s kampanjo, ki bi pojasnila, zakaj je to koristno, kaj šele z ukrepi za zmanjšanje rabe osebnih avtomobilov.

Želijo avtobuse na plin

Sprejemljiva bi se jim zdela le postopna podražitev enkratne vozovnice, vendar ob sočasnem znižanju cene mesečnih vozovnic, pospremljene s hitrejšo zamenjavo odsluženih avtobusov z avtobusi na zemeljski plin, z namensko porabo dela parkirnin za sofinanciranje javnega in nemotoriziranega prometa ter zvišanjem parkirnin za osebna vozila in razširitvijo parkirnih površin.

Tudi cena goriva je vzrok

Poleg povečanja deleža terminskih vozovnic v LPP predlog utemeljujejo tudi z rastjo stroškov. Samo lani se je cena goriva povišala za 12,5 odstotka, zvišujejo se tudi stroški zavarovanja in dela. V letošnjem prvem polletju je imel LPP 3,6 milijona evrov izgube.