Je akcija »Zbudimo se!« res prebudila Slovence?

Kampanja tržnega inšpektorata Republike Slovenije, s katero želijo zmanjšati delež sive ekonomije in dela na črno, že kaže prve rezultate. S sloganom »Zbudimo se!« želijo spremeniti miselnost potrošnikov, da bodo plačali manj, če se izdaji računa zavestno odpovedo.

Objavljeno
13. marec 2011 16.20
Ta. C., delo.si
Ta. C., delo.si
Ljubljana - Tržni inšpektorat RS je, v želji, da bi pripomogel k izboljšanju težkega gospodarskega položaja v državi ter k zmanjšanju sive ekonomije in dela na črno, v začetku leta na svoji spletni strani www.ti.gov.si objavil začetek kampanje s sloganom »Zbudimo se!«.

Z akcijo želijo na inšpektoratu v prvi vrsti seznaniti potrošnike, kakšne so njihove pravice pri nakupu blaga ali opravljeni storitvi. To je pravica do računa, ki ga je prodajalec ali izvajalec storitve v skladu z zakonom o varstvu potrošnikov dolžan izdati, poroča STA.

S sloganom »Zbudimo se!« želijo tudi spremeniti miselnost potrošnikov, da bodo plačali manj, če se izdaji računa zavestno odpovedo. S tem dejanjem potrošnik v prvem hipu morda res privarčuje, vendar po mnenju inšpektorata dolgoročno s tem podpira delo na črno in sivo ekonomijo ter utajo davkov prodajalcev in izvajalcev storitev, ki zaslužek pospravijo v svoj žep.

Preko kampanje »Zbudimo se!« potrošnike pozivajo, da lahko vsak primer neizdaje računa prijavijo na Tržni inšpektorat RS. Ker je neizdaja računa opredeljena kot hujši davčni prekršek, so potrošniki seznanjeni, da lahko podajo prijavo tudi na pristojni davčni inšpekcijski organ.

Kot dodajajo na inšpektoratu, kampanja kaže prve rezultate, saj so potrošniki bolj pozorni na izdajo računa. Na nepravilnosti so začeli opozarjati v obliki prijav zoper podjetja, ki računa niso izdala. Inšpektorji bodo zoper vse kršitelje prekrškovno ukrepali z izrečenimi globami v višini 1200 evrov.