Je oblikovanje pokrajin zastalo?

Napovedi o hitrem oblikovanju pokrajin in sprejetju pokrajinske zakonodaje v prvi polovici leta bo minister za lokalno samoupravo Ivan Žagar težko uresničil.

Objavljeno
02. marec 2007 07.00
Rado Bohinc bi bil minister, takole na splošno
Ljubljana – Napovedi o hitrem oblikovanju pokrajin in sprejetju pokrajinske zakonodaje v prvi polovici leta bo minister za lokalno samoupravo Ivan Žagar težko uresničil. Čeprav so na vladni službi za lokalno samoupravo in regionalno politiko še v začetku novembra napovedovali, da bodo sveženj usklajene pokrajinske zakonodaje še pred koncem leta poslali v vladno obravnavo, jim dva meseca po izteku tega roka usklajene zakonodaje sploh še ni uspelo predhodno predstaviti poslanskim skupinam. Kot smo izvedeli, naj bi bil eden od razlogov nesoglasje v vladi o prenosu pristojnosti upravnih enot na nanovo oblikovane pokrajine.

Na ministrstvu za javno upravo (MJU) načrtujejo, da bodo 58 upravnih enot preoblikovali v upravne okraje, katerih meje bodo izenačene z območji pokrajin. Vendar v vladi še poteka razprava o vprašanju, ali bodo pokrajine prevzemale naloge upravnih enot in drugih teritorialnih organov državne uprave. Na MJU se zavzemajo za tako imenovani dvotirni sistem. Tako bi bila pokrajinska uprava ločena od upravnega okraja. Minister Ivan Žagar pa se zavzema, da bi pokrajine prevzele del nalog okrajev. »Vprašanje je še odprto, saj je glede prenosa upravnih enot mogočih več rešitev,« je včeraj povedal Žagar, ki sicer trdi, da bosta dostopnost in kakovost storitev za državljane ostali nespremenjeni.

Nekdanji minister za notranje zadeve Rado Bohinc je povedal, da je bilo vprašanje o preoblikovanju upravnih enot in prenosu njihovih pristojnosti odprto že v prejšnjem mandatu. V delu strokovne javnosti prevladuje mnenje, da je treba ločiti pokrajinsko samoupravo od državnoupravnega dela. Bohinc sicer meni, da je za našo državo primernejši sistem pokrajine kot dvoživke in se nanjo prenašajo tudi državne naloge. To pomeni, da bi pokrajine po reorganizaciji upravnih enot prevzele del njihovih pristojnosti. In kakšne bodo posledice takšne rešitve? »Če je ne bo, bi pomenilo, da bi imeli poleg pokrajin še vzporedno državno organizacijo, upravne okraje, kar ni racionalno. Ko smo pripravljali zakonodajo, smo z združitvijo želeli varčevati in združiti,« je povedal Bohinc, ki označuje upravne spremembe kot »eno temeljnih dilem oblikovanja pokrajin«, ki lahko ustavi njihovo hitro uvedbo.

V opozicijskih poslanskih skupinah že zdaj opozarjajo, da priprava pokrajinske zakonodaje zamuja in da Žagar ni uresničil napovedi in predstavil poslanskim skupinam novih rešitev, medtem ko je minister za javno upravo Gregor Virant po poslanskih skupinah že preverjal, kakšen sistem upravne rešitve podpirajo.

Več v današnjem tiskanem Delu