Jeza in slaba volja zaradi podražitve LPP

Po rezultatih ankete niso stranke (razen SD) nič kaj naklonjene napovedani podražitvi mestnega prometa.

Objavljeno
09. november 2011 18.36
Posodobljeno
10. november 2011 05.00
D. V., S. P., Ljubljana
D. V., S. P., Ljubljana

Ljubljana – Napovedana tudi 50-odstotna podražitev voženj in vozovnic v ljubljanskem mestnem prometu povzroča slabo voljo tudi med strankami v glavnem mestu.

Za Miho Jazbinška (Zeleni Slovenija) je napovedana podražitev »škandal«. To pojasnjuje z dejstvom, »da mestni svet tako ali tako nima nikakršnega vpliva na dogajanje, povezano z mestnim prometom, saj se vse dogaja v trikotniku javno podjetje–holding–župan«. Vse dokler mestni svet ne bo »igral aktivne vloge pri delovanju ljubljanskega potniškega prometa, dotlej bo tudi takšna podražitev le škandal,« še pravi Jazbinšek.

»Mestna oblast z županom na čelu namesto rešitev v obdobju gospodarske krize išče nove finančne poglobitve in nesprejemljive podražitve za že tako drago življenje. Njegova namera ponovnih podražitev, tokrat LPP, je nesprejemljiva tako z vidika uporabnikov LPP kot z vidika iskanja rešitev prometne zagate slovenske prestolnice,« pravi svetnik SDS Mirko Brnič Jager.

Poudarja še, da mestni svetniki nikoli niso »dobili na mizo kot predmeta razprave povišanja cen za polovico. V svetu je normalno povišanje za nekaj odstotkov. V Ljubljani pa se srečujemo z vrtoglavimi podražitvami (naj spomnim na spremembe komunalnega prispevka, pri katerem so bile te 50-, 100- in celo 500-odstotne), ki kažejo na nič drugega kot reševanje finančne luknje brez dna, saj v poslovanju LPP ni podlage in nikakršne logike za tolikšno podražitev. Zato lahko govorimo o neupravičenem in nesprejemljivem krpanju lukenj z drugih področij. Trdimo, da se s takšnim povišanjem zlorabljajo pristojnosti pri samem predmetu, to je vozovnici, ki jo bodo plačevali uporabniki avtobusov. Če pa se je Janković odločil, da bo cene vozovnic povišal zaradi nakupa novih avtobusov, je to negospodarno in samovoljno. V svetu se pri dragi, do okolja neprijazni in počasni prometni infrastrukturi iščejo rešitve za cenejšo, hitrejšo in do okolju prijaznejšo prometno politiko v obliki tirnih zasnov in elektrifikacije javnega potniškega prometa, boljši varnosti in hitrejših progah. Nakup avtobusov brez soglasja mestnega sveta tako lahko imamo za pritisk lobijev iz ozadja in ocenimo kot odločitev, ki se je izmuznila nadzoru,« meni Brnič Jager.

SD za, NSi proti

»Ljubljanska SD bo glasovala za podražitve,« pravi svetnica in predsednica ljubljanske SD Metka Tekavčič in dodaja, da »obravnava podražitev po dolgem času pomeni debato v mestnem svetu, ki neposredno zadeva poslovanje holdinga. Če bi se o tem pogovarjali pogosteje, bi bilo nesporazumov manj.« Prepričana je, da LPP podražitve potrebuje, pri čemer pa je, da je javno podjetje v takem položaju, ker je imelo vodstvo zdajšnjega župana Zorana Jankovića prednostne cilje, s katerimi je želelo predvsem ugajati volivcem. Obseg storitev LPP so tako povečevali, količine denarja zanj pa ne.

»Čeprav je veliko svetnikov že pred leti poudarjalo, da župan ne sme imeti preširokih pooblastil – tudi glede poslovanja v holding povezanih podjetij – se bo zdaj morda zdelo, da mestni svet prevzema odgovornost za nekaj, na kar doslej pravzaprav ni mogel vplivati,« je še povedala Tekavčičeva. Poudarila je, da so bili v SD višjim subvencijam za LPP sicer naklonjeni od samega začetka.

»V NSi podražitvam nasprotujemo,« je za Delo povedala Mojca Kucler Dolinar. »To je destimulacija mestnega prometa, saj gre za polovično povišanje cen, kar je v nasprotju z dozdajšnjimi županovimi obljubami.« Podražitev je po besedah mestne svetnice tudi znak, da je mestna blagajna prazna, razlog pa so veliki projekti, kot je dvorana Stožice.

»Prav denar za subvencije je tisti, ki bi ga morali ohraniti,« poudarja Kucler Dolinarjeva in pojasnjuje, da se tako v novi luči kažejo tudi obljube župana iz leta 2009, ko je zatrjeval, da se bo z uvedbo kartice urbana javni prevoz pocenil. V predlogu podražitev namreč piše, da sta eden od razlogov za višanje cen prav vzdrževanje in cena najema sistema, ki ga je mestu dobavilo podjetje Ultra. Kucler Dolinarjeva še pravi, da je glede na sestavo mestnega sveta povsem vseeno, ali se podražitev izglasuje ali pa je podpisana na županovi mizi. Kljub temu bodo v NSi proti dvigu cen.