Kaja Repenšek: Z oblačili pokažemo, kdo smo

Dvaindvajsetletna modna oblikovalka pravi, da bolj ko je stranka zahtevna, bolj je sama zahtevna do sebe.

Objavljeno
11. avgust 2017 12.52
Kaja Repenšek,modna oblikovalka,Ljubljana Slovenija 08.08.2017 [Portret]
Katarina Matko
Katarina Matko

Kot majhna deklica, ki še ni znala šivati, je iz blaga izrezovala kvadratke in jih lepila na krojaško lutko, danes pa svoje kreacije uspešno prodaja in med drugimi oblači tudi slovensko pevko Alyo. Dvaindvajsetletna Kaja Repenšek iz Nazarij je že od nekdaj imela jasen cilj – postati modna oblikovalka.

Drugi otroci so se podili po igrišču, ona pa je rezala, parala in šivala. Najprej ji je pomagala babica, nato je začela raziskovati sama. »Podrobno sem si ogledovala oblačila, da bi ugotovila, kako so sestavljena. Nato sem jih poskusila narediti sama,« se svojih začetkov spominja Kaja, ki ji teorija ni blizu, ampak svoje delo raje spoznava z dotikom.

Njena ustvarjalnost je prišla do izraza že v osnovni šoli, kjer so jo zaradi tega pogosto zbadali. »Bila sem drugačna – energična, kreativna, drzna. Govorili so za mojim hrbtom, a danes sem zaradi tega močnejša,« odločno pove. Iz deklice s sanjami, ki zaradi sošolcev ni hotela v šolo, je postala odločna ženska, ki zna uresničiti svoje ideje in izdelke ponosno predstavi.

Čeprav je prva oblačila sešila že takrat, je svoje kreacije širšemu krogu prvič predstavila na modni reviji ob zaključku četrtega letnika srednje šole za oblikovanje in fotografijo. Ko so se po modni brvi v Križankah sprehodile manekenke v njenih oblekah, je dobila dokončno potrditev, da si to želi početi vse življenje.

V modnem svetu je znana po imenu Kukikruc – blagovni znamki, ki jo je postavila že v srednji šoli. »Iskala sem ime, ki bi izražalo mene in moj značaj. Ker me je dedek klical Kuki, mami pa Kruc, in sta prav onadva moja največja podpornika, se mi je ta skovanka zdela idealna,« v smehu pove Kaja, ki meni, da je čas za spremembe in nove izzive.


Pevka Alya je tudi v spremljevalnem programu festivala Melodije morja in sonca 2017 nastopila v kreaciji Kaje Repenšek. Foto: Osebni arhiv

Zdaj, ob zaključku dodiplomskega študija, se odpira novo poglavje in s tem tudi prostor za novo blagovno znamko z drugim imenom in konceptom. »Želim oblikovati stil, ne da bi me kdo usmerjal, kot so to počeli v srednji šoli in na fakulteti. Tako bo moja osebnostna nota res prišla do izraza,« pojasni polna novih vizij.

Še naprej si želi ustvarjati oblačila za ljudi, ki vedo, kaj si želijo v življenju, izražajo posebno energijo in so drzni. Nič čudnega torej, da so njeni kosi navdušili slovensko pevko Alyo, ki velja za prav takšno. Odlično sta se ujeli, Kaja zdaj zanjo ustvarja obleke za nastope, postali pa sta tudi pristni prijateljici. »Veliko lažje je ustvarjati oblačila za nekoga, ki ga dobro poznaš,« pravi Kaja, ki ji osebni stik s strankami veliko pomeni.

Po koncu študija si želi ustvariti kotiček, kjer ljudje ne bodo le kupovali njenih izdelkov, ampak jo bodo lahko opazovali pri delu in se povezali z njo. Ljudem želi dopovedati, »da z oblačili izražamo sebe in drugim kažemo, kdo smo«. Vedno znova se veseli dela s svojimi strankami, čeprav je včasih naporno: »Bolj ko je stranka zahtevna, bolj sem sama zahtevna do sebe. Kdo drug bi se mogoče ustrašil, zame pa je to izziv.«

Čedalje več mladih s svojimi sanjami odide v tujino in tam tudi ostane. A Kaja tega za zdaj ne načrtuje. Bila je že na izobraževanjih v Londonu in Firencah, a ugotavlja, da se lahko tudi v Sloveniji še veliko nauči. Trenutno v Zgornji Savinjski dolini, nedaleč stran od domačih Nazarij, odkriva skrivnosti tradicionalnega izdelovanja čevljev. »Da bi čevljarska obrt, ki izumira, preživela, jo želim vključiti v sodobni modni svet,« pravi, prepričana, da so ljudje ponovno začeli ceniti ročno izdelavo.

Ko bo to usvojila, sledijo novi izzivi – oblikovanje usnja, s katerim znajo dobro delati le redki, in skok v svet visoke mode. Konkretnih načrtov, kako in kdaj bo to dosegla, nima. »Pustim, da se moja pot odvija sama, pri tem pa seveda zagrabim vsako ponujeno priložnost.« Skrbno načrtovanje, ki jo je le obremenjevalo, je pustila za sabo in se prepustila toku. A še vedno dobro ve, v katero smer pluje.

***
Portreti uspešnih ljudi »pod 30 let« so nastali v okviru mednarodnega dneva mladih, izpod peresa Delovih mladih novinarjev.