Če se dve državi ne moreta sporazumeti o nečem dovolj hitro, se pač     pogajata. Slovenija in Hrvaška se po mnenju mnogih že predolgo pogajata,     marsikdo je tudi trdno prepričan, da je naša država v tem primeru preveč     popustljiva ali da celo premalo zahteva. O tem bi se seveda dalo precej     razpravljati, a vsaj kar zadeva meddržavno mejo na morju, ne moremo mimo     znane slovenske parlamentarne deklaracije, da je Slovenija upravičena do     celotnega Piranskega zaliva.
Med državama se je februarja znova     vnela polemika zaradi hrvaškega odloka o podaljšanju koncesije zagrebški     Ini. Saj ni države, ki bi kar tako privolila, da ji druga rije po morskem     dnu, o katerem je trdno prepričana, da je prav njeno! Hrvaška stran je     sicer zatrdila, da zadeva ni tako huda in da smo z njo pretiravali. Tudi v     našem časniku in vključno z objavo zemljevida spornega območja.
A     ostal je občutek, da bo treba zadevi prej ali slej priti do dna. Iz tega     tudi misel v takratnem Delu, da si bo treba kljub vsemu še naprej     prizadevati predvsem za dialog. Po možnosti za bolj strpnega. Če bo ta     pripeljal, denimo, tudi do arbitraže, bomo lahko vsi samo zadovoljni. Obe     državi trdita, da se je ne bojita. Eni in drugi pa bomo šele v tem primeru     prvič res vedeli, ali se je bilo vredno toliko prepirati.
Zdaj     se zdi, kakor da nas je vse skupaj spravilo v zadrego, ker so Hrvati v     Bruslju nekatere evropske sogovornike prepričali, da je skorajda edini     izhod iz težav le še mednarodna arbitraža. Marsikdo je zaradi tega     presenečen, vendar pa morda niti ne toliko, ker se je Unija prvič vpletla     v doslej na tem področju dosledno dvostranske odnose med Slovenijo in     Hrvaško, temveč še bolj zaradi spoznanja, da državi očitno nista sposobni     urediti elementarnih pravil igre brez posredovanja tretjega.
Naj bi     bila poslej morda učinkovitejša kar bruseljska evrokracija s svojim blagim     pritiskom na obe državi? Če ne bo na obeh straneh jasnih znamenj, da sta     pripravljeni dati v mednarodno presojo prav vse in se vrniti pravzaprav na     začetek zgodbe, ki se je na prvi pogled začela leta 1991, raje pa še     veliko prej, od tega ni mogoče veliko pričakovati. Prej to, Evropa gor ali     dol, da bi v tem primeru razpravo o meji dokončno podaljšali v nedogled.    
	
            
                        
    
    
				
						   
					
        
          
          
                        












