Kanin prebuja bovški turistični optimizem

V Bovcu 3000 prenočitev več kot lani, do zlatih časov, ko so jih imeli 20.000, želijo že naslednjo sezono.

Objavljeno
31. marec 2017 23.00
vvo Kanin
Blaž Močnik
Blaž Močnik

Bovec – Znova odprto kaninsko smučišče očitno prinaša prve pozitivne rezultate bovški turistični destinaciji, medtem pa tudi upravljavec Sončni Kanin posluje samozadostno. Če jim bo narava naklonjena, v Bovcu načrtujejo, da bosta Kanin in z njim povezan italijanski Nevejski preval obratovala do drugega konca tedna v maju.

V lanski zimi so na Bovškem do konca februarja imeli dobrih 5400 prenočitev, v tej skoraj 9000 prenočitev. »Številke so še vedno skromne, gotovo pa je vpliv Kanina očiten, saj je zagon smučišča edini vzrok za rast,« razlaga direktor Lokalne turistične organizacije (LTO) Bovec Janko Humar.

Pravi, da je rezultat spodbuden in v okviru pričakovanj, saj Kanina pred sezono v času sklepanja zimskih aranžmajev še ni bilo na trgu. Zimskim dosežkom izpred let, ko so imeli v Bovcu približno 20.000 prenočitev, bi se lahko približali prihodnjo zimo. »V najpozneje dveh letih jih bomo presegli. Še večja pričakovanja so za poletje. Če je pozimi Kanin pogoj za zasedenost zmogljivosti v dolini, je poleti zasedenost doline pogoj za izkoriščenost tistih na Kaninu. Glede na odlične rezultate zadnjih dveh let in tudi letošnje dobre obete imamo vse možnosti, da bi že prvo sezono po ponovnem zagonu poletni obisk Kanina presegel nekdanje številke,« predvideva Humar.

Turistični ponudniki ostajajo previdnejši. »Vsekakor je bilo nekaj prenočitev več, vendar smo še daleč številk v zimi pred zaprtjem smučišča,« je povedala Valentina Marovt iz hotela Sanje ob Soči. Tudi nekateri gostinci ostajajo zadržani. »Smučišče v tej zimi ni moglo pričakovati kaj veliko več kot enodnevne radovedneže. To se je z izjemo kakšnega dneva med šolskimi počitnicami poznalo tudi nam,« je povedal lastnik Gostilne pod lipco Veselin Vujačić: »Pravi pokazatelj bo prihodnja zima, ko bosta spet odprta tudi največja hotela. Kanina ne bomo ignorirali, saj je treba pomagati žičnici.«


Infografika: Delo

Manj je več

Do konca meseca je imel Kanin od božičnega ponovnega rojstva smučišča približno 15.000 obiskovalcev. Med njimi tudi upokojeni Nemec Peter Schwartz iz Frankfurta, ki je v družbi treh prijateljev preživljal tedenski oddih. »Priznati moram, da za Kanin še nisem slišal, toda gre za raj na zemlji. Pred tem sem smučal v Ischglu in tamkajšnjih 240 kilometrov prog se s Kaninom ne da primerjati, je pa tukaj lepše. Poleg tega za ta denar tukaj dobiš veliko,« je bil zadovoljen.

S potekom sezone so zadovoljni tudi v Sončnem Kaninu. Naprave delujejo bolj ali manj nemoteno, večjo prekinitev je povzročil le izpad električne energije. Upravljavec obljublja, da je napaka odpravljena. »Obisk je v porastu, še posebno po povezavi z italijansko stranjo. Osnovni cilj smo dosegli, in če bodo razmere dobre, bi se lahko približali ali celo dosegli od 20.000 do 25.000 obiskovalcev, s čimer bi finančno pokrili zimo,« pravi vršilec dolžnosti direktorja zavoda Marijan Skornišek. Za zdaj so na dobri poti, saj vse stroške pokrivajo sami, denarja občine, lastnice smučišča, razen zagonskih 100.000 evrov, ne potrebujejo. »Smo likvidni. Na ta način bomo lahko ves dodatni denar porabili za naložbe,« je napovedal.

Prvi »simbolični« prispevek ponudnikov

Najprej bo na vrsti posodobitev ski bara na prostem, ki se je kljub začasni improvizaciji še enkrat več izkazal za zlato jamo. Dalj časa zaprt bar Skripi ob spodnji postaji je zamenjal lastnika, Sončni Kanin pa ga bo prevzel kot najemnik. Za smučanje bo še bolj pomembna postavitev infrastrukture za umetno zasneževanje povezovalne proge Prevala kot podaljšek z italijanske strani. »Interes za čimprejšnjo povezavo smučišč je obojestranski, zato smo z Italijani dogovorjeni, da bi nam zagotovili sneg, tudi če mi ne bi še dobili vseh dovoljenj,« pravi Skornišek. Skoraj pripravljen je tudi načrt za ponovni zagon proge v Tihi dolini z dvosedežnico, ki je edina izostala iz lanske obnove.

Sončni Kanin bo dobil še prispevek turističnih ponudnikov in gostincev, ki so se odločili za prostovoljno participacijo z evrom od prenočitve ali zakupom oglasnega prostora na gondolah. Prispevek zbirajo na posebnem računu, odkar sta kaninski smučišči povezani, za zdaj pa se je na njem nabralo približno 1500 evrov, ki jih zavod lahko porabi samo za promocijo. »Tudi to je dobra napoved,« je prepričan Skornišek: »Poletno promocijsko gradivo je pripravljeno, kmalu bo tudi za naslednjo zimo. Tako bomo lahko s ponudniki aktivno sodelovali pri promociji in prodaji. Z odprtjem hotelov tudi pozimi pa upravičeno pričakujemo od dva do trikrat večji obisk.«