Kaos na tovornjakarski cesti še najmanj eno leto

Promet iz Luke Koper prinaša državi dobičke, a ureditev bertoške vpadnice se odmika.

Objavljeno
20. februar 2018 20.03
Bertoška vpadnica je pošteno uničena
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – Čeprav bi morali bertoško vpadnico – en kilometer dolgo cesto mimo Škocjanskega zatoka do Luke Koper – že graditi, zdaj kaže, da bo zamujala najmanj eno leto. Enako se godi s Šmarsko cesto proti Dragonji.

Na mestni občini so nam povedali, da projektno dokumentacijo za širitev in prenovo bertoške vpadnice pripravlja Projekt Nova Gorica in naj bi bila izdelana do konca poletja letos. Če bo to res, se bo začetek del zamaknil za »samo« eno leto. Polovično, dvopasovno bertoško vpadnico so zgradili leta 2008 in tedaj je Dars za tri krožišča, viadukt Bonifika in dobre tri kilometre ceste namenil 31,67 milijona evrov. Kasneje so dogradili še zahodni del ankaranske vpadnice in omogočili vožnjo tovornjakov mimo središča Kopra v pristanišče. Že tedaj so napovedovali novi vhod v Luko Koper, če bo držala petkova napoved prvega luškega nadzornika Uroša Ilića, pa ga bodo dogradili letos.

Lani je po bertoški vpadnici v Luko in iz nje peljalo več kot 300.000 tovornjakov, torej jo vsak delovni dan prevozi 2000 tovornjakov. Cesta, ki je grajena na mehkem terenu, je polna lukenj in neravnin. Mnogi Koprčani se po njej zaradi poškodb in gneče ne vozijo več. Upravljavec ceste CPK je v zadnjem času prejel eno pritožbo in en odškodninski zahtevek, ker je eden od voznikov poškodoval platišča avtomobila na odprtem jašku. Na nujno popravilo je CPK obvestil občino že maja lani, vendar so opravili le začasno popravilo (luknjo na cesti so pokrili z jekleno ploščo).

Promet prehiteva stratege

Sredi leta 2015 so prvič sklenili petstranski sporazum o tem, da bo Luka Koper prispevala 200.000 evrov za pripravo dokumetacije za širitev ceste s sedanjih dveh pasov na štiri, vendar tega ni storila. Zato so julija 2016 sklenili, da bo projektno dokumentacijo namesto Darsa izdelala občina Koper. Projekti bi morali biti dokončani poleti 2017, a so nam zdaj sporočili, da so rok podaljšali na konec letošnjega poletja. Sledili bosta še recenzija projekta in pridobitev gradbenega dovoljenja do konca leta. Po neuradnih ocenah naj bi za kilometer dodatnih dveh pasov in popravilo ceste namenili od pet do sedem milijonov evrov. Iz Darsa so odgovorili, da je začetek gradnje bertoške vpadnice predviden leta 2019 in da bo natančna investicijska vrednost znana po izdelavi dokumentacije. Glede na naraščanje pretovora in vse manjše možnosti prevozov z vlakom je v prihodnjih letih pričakovati tudi hitro povečevanje števila tovornjakov, ki se bodo v pristanišče v času gradnje spet usmerili skozi središče mesta.

Cesta do Dragonje še kasneje

Podobno se mudi z gradnjo Šmarske ceste proti mejnemu prehodu Dragonja. Koprski župan Boris Popovič že več let opozarja, da bi morali kar najhitreje poskrbeti za kratkoročno rešitev, s katero bi v mestu med križiščem Slavček in Mercatorjevim hipermarketom ločili lokalni promet od tranzitnega proti hrvaški Istri. Na približno 800 metrih razdalje bi morali zgraditi več viaduktnih priključkov ali vkopov ceste, da bi se izognili zastojem na dveh križiščih (eno je semaforizirano in drugo krožišče). Tudi tukaj za dokumentacijo in gradbeno dovoljenje skrbi Mestna občina Koper, ki do konca tega leta obljublja projektno dokumentacijo. Če jim bo to uspelo, se bodo prihodnje leto lotili iskanja izvajalcev in gradnje najbolj občutljivega dela Šmarske ceste. Iz Darsa pojasnjujejo, da bodo prevzeli pretežni del investicije priključka Slavček.

S temi posegi bi zgolj začasno rešili najhujše probleme. Pravo rešitev bi morala dati 16 kilometrov dolga nova Šmarska cesta, za katero še nimajo državnega prostorskega načrta, čeprav so pobudo zanj prvič dali aprila 2004, novembra 2016 pa so izvedli javno obravnavo o osnutku DPN. Zaradi dolgega čakanja je predmestje Kopra že toliko pozidano, da so krajani vse bolj proti cesti skozi naselje, od države zato zahtevajo, da mora vkopati kakšen kilometer ceste. Zavlačevanje rešitve torej pomeni tudi podražitev izvedbe.