Kot nam je povedala Lorela Dobrinja, nova direktorica Istrabenz Hotelov Portorož, družbe, ki je lastnica omenjenega hotela, so tablo z novo oznako kategorije že naročili in jo pričakujejo v sorazmerno kratkem času. Hotel je bil septembra, ob odprtju, kategoriziran po starem pravilniku, pred kratkim pa ga je znova ocenjeval Rudi Rumbak, usposobljeni ocenjevalec za kategorizacijo, eden od petnajstih pooblaščenih za to delo v državi. Pojasnil nam je, da ima Slovenija, podobno kot večina držav v svetu, na voljo sedem kategorij nastanitvenih obratov. Prejšnji pravilnik je dopuščal možnost pet kategorij (od ene do petih zvezdic), zdaj pa dopušča dodatno še štiri zvezdice superior in pet zvezdic superior. Kandidat za oceno kategorije mora odgovarjati na vprašanja 420 različnih ocenjevalnih elementov, od tega gre za del obveznih in del izbirnih elementov ocen. Za pet zvezdic mora hotel doseči skupno najmanj 368 točk, za pet zvezdic superior pa najmanj 488 točk. Kempinski Palace je dosegel 536 točk od 560 možnih in tako za deset odstotkov presegel minimalno zahtevano število točk.
Ocenjevanje Kempinski Palacea je bilo pomembno tudi zaradi prvega preverjanja slovenskega modela ocenjevanja hotelov v tej najvišji kategoriji. Tudi model ocenjevanja je na ta način uspešno prestal preizkušnjo. Pri ocenjevanju so namreč primerjali standarde hotelske verige Kempinski in ugotovili, da se v številnih primerih standardi ujemajo. Seveda gre tudi za določena razhajanja. Kempinski, na primer, nima zadostnega števila manjših enoposteljnih sob, njegove enoposteljne sobe so večje od predvidenih standardov. Slovenski model zahteva avtomate za čiščenje čevljev, Kempinski ponuja individualno storitev čiščenja čevljev. Ocenjevalec je Kempinskemu nekaj točk (pri izbirnih elementih) znižal, ker na jedilniku nima dovolj nacionalnih jedi. V vsakem primeru je portoroški hotel neke vrste »svetilnik«, primerjalni smerokaz za druge slovenske hotele, hkrati pa bo imel tudi sam priložnost za dosego višjega števila točk, če bo izpolnil pričakovane zahteve slovenskih ocenjevalcev in to ne bo motilo standardov hotelske verige Kempinski.