Kobarid bo lepši, a koliko in kdaj

Mestno središče brez tovornjakov, južne obvoznice še lep čas ne bo.

Objavljeno
26. oktober 2015 20.47
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Idejna zasnova ureditve kobariškega trga in odrešitve središča mesta tovornega prometa ter njena javna predstavitev sta prva koraka k urbanistični posodobitvi zgodovinskega mesta. Prvi posegi so predvideni v prihodnjem letu.

Zamisel je Kobaridcem predstavil arhitekt Rok Klanjšček iz družbe Real Engineering in vsaj za začetek zadovoljil domačine. Pripombe in predloge bo občina zbirala najmanj mesec dni. »Kobarid je od Kobaridcev in oni naj povedo, kaj želijo. Ponudili smo jim kakovostno zamisel. Seveda bomo upoštevali tiste, ki živijo od trga, nazadnje pa bomo morali želje omejiti še s svojimi finančnimi zmožnostmi. Pogoj pa je, da se bomo držali, česar se bomo dogovorili,« je komentiral župan Robert Kavčič.

Prvi bo prišel na vrsto Mestni trg, saj je na njem čez dve leti predviden veliki koncert s pomembno mednarodno udeležbo ob obletnici konca soške fronte. Idejna zasnova prometa ne ukinja, temveč ga umirja na znosno raven. Z umikom parkirišč bi se precej sprostil prostor za pešce in gostinske vrtove. Arhitekt je predvidel tlakovanje trga z označenimi površinami za avtomobile. Kavčič je pojasnil, da bo trg prve spremembe doživel že prihodnje leto, ni pa si upal napovedati, koliko od načrtovanega bo občina lahko uresničila. »Mislim, da bi spomladi že lahko vedeli kaj več in želje umestili v proračun. Verjamem, da si občina lahko privošči približno 30.000 evrov na leto, za večje posege pa bomo denar iskali na razpisih. Nato bi lahko urejali mesto še od trga navzven,« je dejal.

Razbremenilna cesta mimo ribogojnice

Medtem lahko mine tudi desetletje, si ni delal utvar župan, a vendarle nakazal, da bi lahko središče Kobarida prej odrešili tovornjakov. Domačini so opozorili na problem povezave z Italijo za večja vozila, vendar vsaj v doglednem času ne pričakujejo darila države z gradnjo južne obvoznice. Tako je kot rešitev predvidena razbremenilna cesta mimo ribogojnice, ki da bi jo primerno razširili. Bo pa za to treba žrtvovati del lipovega drevoreda, ki je občinski spomenik. Skozi Kobarid se zapelje povprečno deset tovornjakov na dan. »Bodimo realni, to ni Gornja Radgona, zato bi problem lahko rešili,« pravi župan.

Iščejo parkirišče za Kobariški muzej

Večji zalogaj bo zagotovitev dovolj avtobusnih parkirnih mest za najbolj obiskan slovenski muzej Kobariški muzej. Za zdaj avtobusi parkirajo ob pokopališču na mestnem obrobju, kar ni najbolj posrečena rešitev. Na občini napovedujejo, da bi zanje lahko našli prostor ob kinogledališču ali nekdanji policijski postaji, zagotovo pa jih ne bo ob osnovni šoli, saj bo občina tam vztrajala z varnim okolišem.