Na DRSI pravijo, da še ni mogoče napovedati, kdaj bodo izbrali izvajalca nadaljevanja gradnje druge faze modernizacije Kočevske proge, ki je ocenjena na 21,8 milijona evrov. Najugodnejši ponudnik bi moral biti izbran že sredi maja, vendar se je avstrijsko podjetje Strabag pritožilo, ker da naročnik z razpisno dokumentacijo ponudnikom ni omogočil priprave primerljivih ponudb. V zahtevku za revizijo so zato predlagali, da se razpisna dokumentacija postopka oddaje javnega naročila razveljavi ter da jim DRSI kot naročnik povrne stroške postopka z zakonskimi zamudnimi obrestmi vred. Državna revizijska komisija je zahtevo Strabaga pred kratkim v celoti zavrnila kot neutemeljeno in po besedah Sabine Ferfolja z DRSI bodo predvidoma še ta mesec odpirali ponudbe za nadaljevanje gradnje kočevske proge. Koliko ponudb so prejeli in kdaj bodo izvajalca del izbrali na DRSI, nam ni uspelo izvedeti.
Kočevsko postajo
V celoti strošek države
Na DRSI napovedujejo, da bo prvi potniški vlak v Kočevje zapeljal čez dve leti, a bodo morali do takrat zamenjati in posodobiti še signalno-varnostne in telekomunikacijske naprave ob celotni kočevski progi. Na prenovljeni progi bodo potniški vlaki po napovedih direkcije lahko razvili hitrost od 60 kilometrov na uro do 100 kilometrov na uro, kar pomeni, da se bo iz Kočevja do Ljubljane mogoče pripeljati v poldrugi uri. V obe smeri bo predvidoma vozilo enajst parov potniških vlakov, celotna prenova proge in namestitev sodobne opreme sta ocenjeni na približno sto milijonov evrov. Denar bo morala v celoti zagotoviti država, saj evropska unija ne sofinancira obnove regionalnih prog. Na DRSI so prepričani, da bo Kočevska proga razbremenila promet v jutranji in popoldanski konici na Dolenjski cesti v Ljubljani, saj največ dnevnih migracij v Ljubljano prihaja prav s kočevsko-ribniškega območja. Prav tako bo k boljši pretočnosti ljubljanske južne vpadnice pripomogla preusmeritev tovornega prometa s ceste na železnico. »Ocenjujemo, da se bo promet na Dolenjski cesti zmanjšal približno za četrtino,« je povedala Ferfoljeva. Skozi Škofljico in Lavrico se vsak dan pelje 17.700 motornih vozil.
Župana dvomita
Ribniški župan Jože Levstek ne verjame, da bo potniški vlak v Kočevje pripeljal čez dve leti, saj so te napovedi preveč optimistične. Po njegovem prepričanju do takrat ne bodo urejeni varni dostopi do vseh tistih naselij, pri katerih nameravajo sedanje nezavarovane prehode čez tire ukiniti. Župan opozarja, da bodo treba zaradi tega namreč zgraditi kar nekaj vzporednih cest. Tudi Levstek pravi, da bo potniški vlak bistveno pripomogel k prometni razbremenitvi ceste smrti od Kočevja do Ljubljana ter da se bodo ljudje z vlakom gotovo vozili, če jim bo na voljo univerzalna vozovnica za vlak in mestni avtobus.