Kolesa si bomo lahko izposojali, tudi ko bo sneg

Do 5. septembra je bilo 21.737 registriranih uporabnikov sistema BicikeLJ.

Objavljeno
20. september 2011 09.59
Posodobljeno
20. september 2011 10.15
Samo Petančič, Ljubljana
Samo Petančič, Ljubljana

Ljubljana – Dobro sprejeti projekt Biciklja, v okviru katerega si lahko uporabniki na številnih točkah po mestu izposodijo kolo, bo aktiven vse leto, tudi pozimi in tudi, če bo snežilo.

Tako je na naša vprašanja o zimskem delovanju sistema zapisal namestnik direktorja pri Europlakatu Boštjan Berčan, kot kaže, pa bo pozimi zaradi snega nekaj težav le z vračanjem koles. Občane je zanimalo, kako bo s priljubljeno storitvijo v zimskih mesecih, in na Europlakatu pravijo, da utegne sneg ovirati le vračanje koles na zasneženih stojalih, čeprav jih bodo vzdrževalci poskušali očistiti čim prej. Občanom bo pozimi na voljo manj koles kot poleti, ker sklepajo, da bo takrat tudi povpraševanje manjše. Zanje sicer skrbijo vse leto. Poškodovana odpeljejo v servisno delavnico, kjer opravijo tudi tehnični pregled. Mimogrede, uporabnike prosijo, da jih na poškodbe opozorijo na brezplačno številko 080 23 34.

Večina izposoj je zastonjskih

V Europlakatu so zelo zadovoljni s tem, kako so občani sprejeli njihovo storitev. V prvih treh tednih je izposoja dosegla raven, kakršno poznajo v Lyonu in Parizu, mestih, kjer ta sistem deluje že več let. Zaradi velikega števila uporabnikov so poleg prvotnih sedmih delavcev za premeščanje koles zaposlili še sedem ljudi. Od zagona sistema do začetka septembra so našteli več kot 210.000 izposoj, kar 97 odstotkov jih je bilo krajših od ene ure, torej brezplačnih.

Vzdrževalci opravijo od 350 do 400 premikov na dan. Julija in avgusta si je kolesa izposodilo med 2300 in 2700 ljudi, ob koncu tedna okoli tisoč. Najkrajša izposoja je trajala 16 minut, najdaljša pa 134. Najbolj obiskana mesta so pred Namo, na Prešernovem trgu in na Dunajski cesti pred poslovno stavbo Mercatorja. Doslej so obravnavali dva primera vandalizma. Na Špici je nekdo na več kolesih prerezal zavorne žice in polomil napere, na enem pa je objestnež namerno skrivil krmilo. O finančni plati nameravajo na Europlakatu povedati več ob izdaji letnega poročila, ko bo tudi jasno, kolikšen dobiček oziroma izgubo prinaša Bicikelj.