Kolesarji vztrajajo pri odstranitvi prepovedi

Protestniki v Dravogradu menijo, da zaradi majhne gostote prometa kolesarska steza ni potrebna.

Objavljeno
23. julij 2013 09.28
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Dravograd – Proti prepovedi kolesarjenja skozi obnovljeno središče Dravograda protestirajo tudi v Krajevni skupnosti Dravograd, kjer se, tako kot Peter Zajc, pobudnik protestne akcije Tišim picikl!, sklicujejo na gostoto prometa skozi trg. Ta po njihovem ne upravičuje prepovedi za kolesarje.

Peter Zajc je povedal, da je po začetku sobotnih akcij, v katerih so kolesarji v protest proti absurdni situaciji potiskali kolesa skozi dravograjski trg, tudi sam na Direkcijo republike Slovenije za ceste (DRSC) poslal dopis, v katerem opozarja, da je prepoved vožnje kolesarjem po regionalni cesti skozi Dravograd nesmiselna in neupravičena. DRSC je na zahtevo lokalne skupnosti namreč pri projektiranju prenove regionalke odstranila predvideno kolesarsko stezo, posledično pa prepovedala vožnjo s kolesi skozi trg. Kolesarji se tako ne smejo voziti skozi središče mesta po regionalki, čemur Zajc in krajevna skupnost Dravograd oporekata.

Sklicujejo se na gostoto prometa skozi trg, saj Zajc ugotavlja, da število vozil ne dosega tistega, pri katerem bi bila prepoved prometa upravičena in varnost kolesarjev na regionalni cesti ogrožena. Pravilnik o projektiranju cest namreč pravi, da na cestah s povprečnim letnim dnevnim prometom do 2500 vozil na dan ni potrebna posebna površina za kolesarje, promet skozi Dravograd pa med letoma 2005 in 2013 nikoli ni presegel 2199 vozil na dan.

»Direktor direkcije je sicer zainteresiran za srečanje z nami, a bolj v smislu pojasnjevanja, kako je do te situacije prišlo, sicer pa DRSC od svojega stališča ne odstopa in znaka ne nameravajo odstraniti,« je povedal Zajc in dodal, da podporniki akcije Tišim picikl! nočejo iskati odgovornosti za nastalo situacijo, pač pa jo hočejo čim prej razrešiti.

Predlagajo, da bi DRSC z znaki za Dravsko kolesarsko pot D-3, ki zdaj vodijo le do prepovedanega trga in kolesarja ne preusmerijo drugam, označila alternativno pot mimo bencinske črpalke, pokopališča in ribiškega doma ob Dravi. Po začetku protestov je sicer tudi občina Dravograd na hitro uredila provizorične označbe za kolesarje prav po tej poti.

Slaba kakovost asfalta in previsoki robniki

Kljub alternativni trasi pa zahtevajo tudi odstranitev prepovedi, saj v nemogoč položaj postavlja tudi domačine, ki v trgu živijo in bi se radi od doma kamor koli odpeljali s kolesom. Najprej ga morajo peš potiskati do konca mesta.

Ker tehnični prevzem trga še ni bil opravljen, bi lahko znake brez zapletov takoj odstranili, opozarja Zajc. Enako meni tudi Ferdo Abraham, občinski svetnik iz krajevne skupnosti Dravograd. »Tehnični prevzem so poskušali opraviti že dvakrat, a neuspešno. Občina ima pripombe na slabo kakovost asfalta in previsoke robnike, a v DRSC za popravilo nimajo denarja,« je povedal Abraham.

Na DRSC pravijo, da so morali znak postaviti prav zaradi zahteve Komisije za pregled in prevzem izvedenih obnovitvenih del na državnih cestah, torej zato, da bi lahko opravili tehnični prevzem. »Na zadnjem tehničnem pregledu, ki je bil neuspešen, je tudi policija glede na mnenje inšpektorja za promet predlagala, naj se znak umakne. Promet ni tako gost in tudi nesreč, v katere bi bili vpleteni kolesarji, tu ni bilo, zato so predlagali, da se za kolesarje sprosti promet po regionalni cesti, a DRSC tega očitno noče narediti,« meni Abraham.

Če se v DRSC kljub omenjenim argumentom ne bodo ustrezno odzvali, se bo prvo soboto avgusta nadaljevala akcija Tišim Picikl!, ki se je je nazadnje udeležilo že več kot 50 kolesarjev. Abraham pravi, da bo nastali zaplet omenil tudi na prihodnji seji dravograjskega občinskega sveta.