Komisija: Nikomur nismo »zrihtali« službe

Potrjujejo, da sta dva na novo zaposlena bila pripravnika pri njih.

Objavljeno
27. september 2011 14.50
Posodobljeno
27. september 2011 15.39
A. L.
A. L.

LJUBLJANA – »Na Komisiji za preprečevanje korupcije (KPK) jasno in odločno zavračamo trditve, ki jih je v ponedeljek, z več prispevki v javnost na podlagi več anonimk (istega avtorja) lansiral Žurnal24, povzeli pa tudi nekateri preostali mediji,« so sporočili s komisije, ki se sicer načeloma ne opredeljuje do medijskih prispevkov.

Zavajujoče trditve

Poudarjajo, da so trditve o prirejanju razpisov za nove zaposlitve v komisiji, kršitvi zakona, zaposlovanju »svojega kadra«, nezakoniti ali vsaj neetični pretvorbi »kabinetnih začasnih zaposlitev« v zaposlitve za določen čas zavajajoče, zlonamerne in preverljivo neresnične. »Na komisiji zelo resno jemljemo pravilnost in zakonitost vseh postopkov, vključno s tistimi, s katerimi iščemo naše nove sodelavce,« so zapisali.

Dejstva so enostavno preverljiva

»Ob tako očitnih in enostavno preverljivih dejstvih, ko so bili za zaposlitve izpeljani zahtevni in konkurenčni postopki, gre za ustvarjanje dvoma v same etične temelje komisije in našo zavezanost odgovornosti javnosti ter vladavini prava. V člankih je neresnica navedena kot dejstvo, pa čeprav so bili novinarki že teden dni pred objavo na treh straneh posredovani faktografski podatki o vsakem od 12 zaposlitvenih postopkov. Od vsega tega je bil objavljen zgolj zapis o štirih postopkih, ki da so bili "fingirani" in vnaprej pripravljeni za izbrane posameznike,« pišejo v KPK.

Ne »rihtajo« služb

V komisiji izpostavljajo, da ne izbirajo sodelavcev po principu »zvez in poznanstev«, ker to ni v skladu z njihovimi vrednotami in ker so premajhna institucija, da bi si to lahko privoščili. »Prav tako nikomur ne "urejamo službe za določen čas". To bi pomenilo negativno kadrovsko selekcijo. Na komisiji za sodelavce izberemo tiste, ki so v konkurenci najboljši in s svojo kompetentnostjo ter socialnimi veščinami nikakor ne ustrezajo stereotipom o tipičnem državnem uradniku. Ali naj nekoga, ki je na testiranjih najboljši, zavrnemo zato, ker je pred tem sodeloval s komisijo?«

Na razpisu sta bila res uspešna dva pripravnika

»Drži, dva novo zaposlena, ki sta uspela na razpisu, sta bila prej pripravnika na komisiji; mimogrede – za pripravništvo sta bila izbrana še pod vodstvom prejšnje komisije. Javnosti pa je bilo zamolčano, da so na teh dveh in nekaj drugih razpisih kandidirali tudi drugi (nekdanji) pripravniki, pa niso bili izbrani, ker pač niso dosegli zadostnega števila točk v izbirnem postopku. Tako smo se morali "posloviti" od vsaj dveh dobrih sodelavcev – zato, ker so na testiranjih boljši uspeh dosegli kandidati "od zunaj",« pravijo.

Dva tudi v delovnem razmerju za določen čas

Potrjujejo tudi, da sta bila dva zaposlena v delovnem razmerju za določen čas. Eden od njiju je oseba, ki je prej delala na Ministrstvu za javno upravo in je bila ključna pri pripravi zakona ter so jo s težavo prepričali, da se jim začasno pridruži: »Veseli smo, da se je potem odločila kandidirati za delovno mesto – ki je bilo sistemizirano, nezasedeno in nujno potrebno – na področju vodje projektov za integriteto. Bila je izbrana, in sicer ob enakih pogojih za vse kandidate. Ne zato, ker je prej delala z nami, ampak zato, ker je bila pač najboljša – in to z veliko razliko. Druga je oseba, ki se nam je pridružila, da bi na komisiji vzpostavila sistem analitike in informacijske varnosti. Komisija na tem področju prej ni imela niti enega zaposlenega. Kasneje je ista oseba kandidirala za delovno mesto vodje analitike in informacijske varnosti. Gre za Mateja Kovačiča, ki je bil ključen tudi pri vzpostavljanju projekta Supervizor; človeka, ki mu vsekakor ni potrebno "prek vez in poznanstev" iskati službe v 43. plačnem razredu v državni upravi. Kljub temu je šel skozi enak izbirni postopek kot vsi ostali.«

Ne izbiramo prek palca

Sodelavce izbirajo z zahtevnimi pisnimi in ustnimi prizkusi in ne prek palca, pravijo. »Še posebej ne, ker je tako malo priložnosti, da se naša ekipa okrepi. Komisija je gotovo eden redkih državnih organov – preverljivo –, kjer za vsako delovno mesto, ki poteka prek javnih razpisov, sestavimo tričlansko komisijo, ki kandidate ocenjuje po pisnem testu in ustnem zagovoru. V nobenem primeru pa se pod novo komisijo še ni zgodilo, da bi predstojnik (predsednik ali namestnik/-ca) pri zaposlitvi sprejel drugačno odločitev, kot mu jo je – na podlagi pisnega in ustnega testa – predlagala izbirna komisija.«

Še enkrat so poudarili, da ne iščejo svojih kadrov, ampak najboljše, ki bodo kar najbolj prispevali k uresničevanju mandata ter poslanstva komisije. »Zavedamo pa se, da nov način dela – in predvsem več dela – ne ustreza nekaterim redkim posameznikom znotraj komisije. Zato je omenjeni časnik verjetno tudi prejel "ekskluzivno" informacijo,« so prepričani.

Groba zloraba zakona

»Ne trdimo samo, da so bili vsi izbirni postopki zakoniti in transparentni, ampak tudi etični, rigorozni ter objektivni. Navsezadnje je na komisiji pred kratkim potekala tudi zunanja revizija poslovanja zadnjih treh let (do sredine 2011). Ker je slednja potrdila nekatere delovnopravne »spodrsljaje« v delu prejšnje komisije, smo toliko bolj pozorni, da ne sledimo zgolj suhi črki zakona, ampak tudi njegovemu duhu. Zato trditve »o grobi zlorabi zakona« in podobno neupravičeno diskreditirajo vodstvo komisije in žalijo tiste naše zaposlene, ki so si prek objektivnih ter zahtevnih izbirnih postopkov izborili službo na komisiji,« so še zapisali.