Komisija »še išče rešitev« za vinjete

Bruseljski izvedenci še vedno proučujejo slovenski vinjetni sistem glede na evropsko zakonodajo. Komisar za transport Antonio Tajani ni zadovoljen s ceno petnajst evrov za tedensko nalepko.

Objavljeno
02. julij 2009 09.16
Božo Mašanović
Božo Mašanović
Bruselj - »Očitno nam pred 1. julijem ni uspelo rešiti problema,« je ob uvedbi novega vinjetnega sistema v Sloveniji poudaril Fabio Pirotta, »vendar si bomo prizadevali, da bi našli rešitev; upamo, da v prihodnjih dneh.« Kakšna naj bi bila kompromisna formula, tiskovni predstavnik evropskega komisarja za transport Antonia Tajanija ni povedal. Namesto tega je Delu ponovil že znano stališče, da nalepke ne smejo povzročati diskriminacije občasnih uporabnikov slovenskih avtocest, poleg tega v Berlaymontu vztrajajo pri sorazmernosti cen.

Rešitev mora biti sprejemljiva za obe strani in spoštovati pravila v Evropski uniji, so za Delo pojasnili na komisiji, podrobnosti pa niso hoteli razkriti, da ne bi kakor koli vplivali na potek dogodkov. Bruseljski izvedenci namreč še vedno proučujejo slovenski vinjetni sistem glede na evropsko zakonodajo, pred sklepom pa zadeve nočejo komentirati, češ da je treba najprej videti, kakšen bo rezultat. Znano je, da Antonio Tajani ni bil zadovoljen s ceno petnajst evrov za tedensko nalepko; po njegovem mnenju bi lahko stala največ deset evrov.

 

Ali je rešitev, ki jo omenjajo v komisiji, morda »obrazloženo mnenje«, ki bi ga poslali v Ljubljano? Morebitni prehod na drugo stopnjo postopka zaradi domnevne kršitve pravnega reda, ki bi ga lahko sprejela evropska komisija - potem ko je Slovenijo že 2. oktobra lani s pisnim opominom opozorila, da je vinjetni sistem neskladen z zakonodajo skupnosti -, po neuradnih zatrdilih iz virov evrokracije ne pomeni rešitve problema, temveč nadaljevanje postopka. Znamenj, ali bo komisija, ki se ji polagoma izteka mandat, sploh segla po tem zadnjem ukrepu pred možno vložitvijo tožbe proti kršiteljici na Sodišču Evropskih skupnosti v Luksemburgu, še ni opaziti. Odločitev bi lahko šla v eno ali drugo smer, ostajajo skrivnostni, prav od tega je odvisno, ali bodo kohezijska sredstva za sofinanciranje gradnje slovenskih avtocest še blokirana.


Iz četrtkove tiskane izdaje Dela