Koper in Ankaran zaradi ceste na barikadah

Gre za majhno vojno med Ankaranom in predstavniki koprske občine, ki pa jo velik del javnosti obsoja in zavrača.

Objavljeno
30. julij 2013 13.43
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper – Kakih 800 metrov severne ankaranske vpadnice je že skoraj deset dni zaprte za ves promet. S tem je prekinjena najkrajša cestna povezava med Ankaranom in Koprom. Odločitev je vzbudila številna negodovanja Koprčanov in predvsem prebivalcev Ankarana ter drugih naselij na Miljskih gričih.

Kljub prometnim znakom o prepovedi vožnje je včeraj v obe smeri po severni ankaranski vpadnici vozilo kar nekaj avtov. Ankarančani in Koprčani so očitno ubrali taktiko državljanske nepokoriščine. Med njimi je tudi več tujcev.

Najbolj nenavadno pa je, da je nekdo naročil delavcem Komunale Koper, da pred mostičkom sredi ceste stresejo kup odpadnega materiala. S takšno barikado so poskušali predstavniki MO Koper preprečiti samovoljo na najkrajši cesti med Koprom in Ankaranom, a že včeraj je nekdo poskrbel za odstranitev dela »črnega odlagališča«, tako da je bila včeraj spet prevozna.

V takih razmerah sta vožnja za kolesarje in hoja ob cesti res zelo nevarni

Več kot očitno je, da gre za majhno vojno med Ankaranom in predstavniki koprske občine, ki pa jo velik del javnosti obsoja in zavrača.

Z občine Koper so pojasnili, da so se sredi julija lotili sanacije izjemno nevarnega odseka ceste med krožiščem v Serminu in Jadransko cesto. Ker smo zvedeli, da je župan Boris Popovič prekinil bolniški dopust, smo vprašanja naslovili tudi nanj.

Povedal nam je, da so odločitev sprejeli v strokovnih službah občinske uprave. »Severna ankaranska vpadnica je bila res zelo nevarna. Poleti so se kolone vozil, tudi avtodomi in prikolice, valile po tej preozki cesti, ker se tujci izogibajo plačilu vinjet. V takih razmerah sta vožnja za kolesarje in hoja ob cesti res zelo nevarni, zato smo morali ukrepati. Ker je cesto nemogoče prenoviti v kratkem času, so strokovne službe sprejele odločitev, da je del ceste namenjen enosmerni vožnji, ožji del pa pešcem in kolesarjem,« je povedal župan.

Ko si je tako zastavljeno ureditev 19. julija ogledala posebna prometna komisija, je ugotovila pomanjkljivosti in zahtevala njihovo odpravo. Odtlej je cesta zaprta v obe smeri. Neznanci so prejšnje dni enkrat odstranili znake, sicer pa se mnogi še naprej prevažajo po sicer zaprti cesti.

Zdaj štirikrat daljša pot

Krajane moti predvsem to, da morajo zdaj namesto 800 metrov opraviti vsaj štirikrat daljšo pot. Tisti, ki imajo vinjete, gredo lahko na hitro cesto, drugim pa je zapora severne ankaranske vpadnice občutno podaljšala pot do Kopra ali iz njega v Ankaran. Ankarančani se sprašujejo tudi, kaj bo, če bodo v takih okoliščinah potrebovali pomoč reševalcev ali gasilcev.

Gregor Strmčnik, predsednik sveta krajevne skupnosti Ankaran, je prepričan, da koprski župan nagaja Ankarančanom, ker so se leta 2009 na referendumu odločili za samostojno občino.

Prepričan je, da bi morala občina Koper čim prej poskrbeti za končanje obnove severne ankaranske vpadnice, kot je bilo zastavljeno leta 2009, a je po referendumu ta projekt ustavila. Trdi tudi, da v ankaranski občini v ustanavljanju z ničimer ne ovirajo občine, da tega projekta ne bi mogla dokončati.

Poskrbeti pa bi morala tudi za varen priključek na Jadransko cesto. Popovič je zanikal, da bi hotel nagajati Ankaranu: »Dobra polovica ankaranske vpadnice je že zgrajena, ta vpadnica je v celoti namenjena Ankaranu in zgradili smo jo, ker si prizadevam zanjo.«

Sporazuma v MO Koper niso potrdili

V ankaranski KS mu ne verjamejo in se sklicujejo na primer bližnje Jadranske ceste, kjer po zadnjih ugotovitvah z DRSC prav občina ni opravila vsega, da bi bila obnova ceste možna. Za to glavno dostopno cesto v Ankaran, dolgo 2,9 kilometra, je bila predvidena obnova v vrednosti 8,4 milijona evrov in razdeljena na več etap.

Občina Koper je izdelala projekt za izvedbo, DRSC pa je pripravil sporazum o sofinanciranju, a tega sporazuma v MO Koper niso potrdili. Prav tako občina ni dopolnila projektne dokumentacije in dogovor o financiranju ceste ni mogoč. Za pridobitev zemljišče je odgovorna občina.

»Ko bo projektna dokumentacija v celoti izdelana, se bodo lahko aktivnosti nadaljevale. Do takrat je za ta vprašanja in nadaljevanje projekta pristojna občina. DRSC vodi čez 700 projektov po vsej Sloveniji. Ob pomanjkanju financ je nesmiselno in nelogično pričakovati, da bomo vsako občino posebej prosili, da pospeši aktivnosti za nadaljevanje nekega projekta,« so nam odgovorili z DRSC.

Severna ankaranska vpadnica pa bo postala enosmerna, ko bodo uredili novo kolesarsko pot v skladu s predpisi.