Koprski svet proti zakonu, ne proti tiru

Popovič: Če bo premier vztrajal pri tem zakonu, bo treba zrušiti vlado. Svetniki podprli zahtevo za referendum.

Objavljeno
22. maj 2017 23.05
Fotozgodbe Železnica 29 / Suhadolnik
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – »Če bo premier vztrajal pri zakonu o drugem tiru, je treba to vlado čim prej zrušiti,« je na izredni seji mestnega sveta, še pred popoldanskim sestankom z Mirom Cerarjem izjavil koprski župan Boris Popovič. Svetniki pa so s 27 glasovi od 27 navzočih izglasovali deklaracijo, ki nasprotuje pred kratkim sprejetemu zakonu in zahteva čimprejšnjo gradnjo dvotirne proge med Divačo in Koprom.

Podprli so tudi zahtevo za razpis zakonodajnega referenduma in pozvali občane, naj podprejo referendum in na njem glasujejo proti zakonu. Pozvali so še druge občine iz regije, naj podprejo razpis referenduma, in poudarili, da ne nasprotujejo gradnji drugega tira, ampak nasprotno – zahtevajo gradnjo dvotirne železnice na racionalen in ekonomsko upravičen način.

Le v Cerarjevi SMC imajo ločeno mnenje

Poleg županovih dveh strank Koper je naš in Slovenija za vedno so za deklaracijo glasovali tudi svetniki iz vseh opozicijskih strank in nepovezani svetniki, le SMC je sejo obstruirala. Popovič je izjavil, da podjetje 2TDK ni potrebno, še manj pa, da je v polovični slovenski ter polovični madžarski lasti. Po njegovem mnenju bo morala Luka Koper na leto plačevati vsaj od deset do 19 milijonov evrov, to pomeni v 45 letih vsaj 450 do 850 milijonov evrov ali najmanj pet milijonov evrov na leto Madžarski. To je znesek, s katerim bi Luka sama lahko zgradila železniški odsek. Popovič in velika večina koprskih svetnikov meni, da je nujno treba graditi dva tira. Prepričan je, da bi bilo ta 27-kilometrski odsek proge mogoče zgraditi za največ 500 milijonov evrov.

Svetniki stranke SMC so danes edini nasprotovali sklicu izredne seje mestnega sveta. Podpora ali nepodpora referendumu pomeni kršitev statuta občine, zakona o lokalni samoupravi in ustave, saj omenjeni predpisi svetu ne dajejo pristojnosti, da bi odločal o podpori določenemu referendumskemu vprašanju. Občina ne more in ne sme biti pobudnica referenduma, menijo v stranki SMC. Sicer pa so člani lokalnega odbora Cerarjeve stranke odločeni, da morajo še letos začeti graditi drugi tir. Povedali so, da je dvotirnost proge podprl tudi Cerar. Ustavitev projekta bi pomenila prestavitev gradnje za najmanj pet let.

Cerar Popoviča ni prepričal

Župana Popoviča ni prepričal niti popoldanski sestanek z Mirom Cerarjem, ki je očitno nezadovoljen, da mu župan nasprotuje pri projektu, ki naj bi pomenil predvsem razvoj za njegovo občino. Popovič meni, da 200 milijonov evrov, ki bi jih Slovenija rada dobila od Madžarske, za slovenski proračun ne bi smel biti tako velik problem. Napovedal je, da bo nadaljeval delovanje proti zakonu in v podporo referendumu, da bo storil vse proti škodljivemu zakonu. Po neuradnih informacijah mu je premier predlagal, naj še enkrat napiše, kako si zamišlja cenejšo gradnjo drugega tira in da bodo potem v vladi njegove navedbe še enkrat preverili. Tudi v Svetu za civilni nadzor projekta Drugi tir je prišlo do razhajanj. Velik del nasprotuje referendumu, saj so ocenili, da je bil civilnodružbeni cilj prenesen na politično raven. Če bi hoteli ohraniti politično neodvisnost in ideološko neopredeljnost, ki bi temeljila na strokovnih stališčih, civilni družbi ne bi bilo treba oblikovati nove civilne iniciative, ki je precej očitno spolitizirala vprašanje drugega tira.

»Vlada ima še vedno možnost, da zakon umakne ali ga popravi tako, da bo referendum brezpredmeten,« so zapisali v Svetu. Toda Jože P. Damijan je referendum podprl, ker da vlada ni pripravljena popraviti ali dopolniti zakona, kot je predlagal.

Na ministrstvu za infrastrukturo nam niso odgovorili na vprašanje, kako komentirajo ravnanje koprskega občinskega vseta. Prav tako ni jasno, ali bi umik takega zakona res pomenil tudi padec projekta. Mnenja o tem so nasprotujoča.