V drugo so se nadzorniki Slovenskih železnic (SŽ)                     vendarle sestali v zadostnem številu, da so s                     številčno premočjo zastopnikov države nad                     predstavniki zaposlenih izbrali svoje vodstvo. Tako                     je po dveh mesecih in pol od napovedi prometnega                     ministra Patricka Vlačiča, da ne zaupa poslovodstvu                     SŽ in da bo zato zamenjal nadzorni svet, postopek                     tako daleč, da naj bi nadzorniki čez dva tedna                     razpravljali o poslovanju SŽ, uresničevanju                     strateških usmeritev in organizaciji.
 Na slovenskih tirih je mešanje ekonomije,                     politike in politikantstva že tradicionalno. Tako                     kot je vodstvo večine sindikatov v SŽ                     socialnodemokratsko usmerjeno; prevedeno v sodobne                     politične kratice gre najmanj za simpatizerje SDS.                     Tudi poslovodstva in njihovi nadzorniki so bili                     pogosto politično zaznamovani. V skoraj polnih treh                     mandatih, ko je pristojno prometno ministrstvo sicer                     vodila ljudska stranka, je bilo kadrovanje na SŽ                     večinoma v rokah takrat vodilne LDS. Izjeme pač le                     potrjujejo pravilo. V štirih letih vlade Janeza                     Janše so SŽ vodili štirje generalni direktorji, v                     vmesnem času med njihovimi mandati pa še njihov                     namestnik. Kljub javnim razpisom je jasno, da je                     bilo kadrovanje ves čas politično nadzorovano. Kar                     ne bi bilo moteče, če bi železnice poslovale uspešno.
 SŽ so velik sistem. Kljub malodane shizofrenemu                     položaju, ki je ponovno nastal v času prejšnjega                     sklica parlamenta, ko je operater (ali prevoznik,                     torej SŽ) hkrati tudi upravljavec in vzdrževalec                     javne železniške infrastrukture, velja, da se                     uspešnost poslovanja SŽ meri z uspešnostjo                     železniškega tovornega prometa. Ta pa je - seveda                     zaradi različnih razlogov in vzrokov - lani posloval                     z izgubo. Do jeseni je ta znašala vsak mesec en                     milijon evrov, po prihodu svetovne gospodarske krize                     pa se verjetno ni zmanjšala, tako da je realno                     pričakovati 12 milijonov evrov izgube.
 Potniški promet, vzdrževanje infrastrukture in                     vodenje prometa so javne gospodarske službe, ki jih                     po vsakoletnih pogodbah financira država, tako da                     poslovodstvo prav velikega vpliva na poslovanje niti                     nima. Je pa zanimivo in nelogično, da je lan jesen                     pozitivno poslovala infrastruktura. Ob povsem                     dotrajanem železniškem omrežju bi pričakovali, da                     bodo železničarji vsak evro takoj porabili za vzdrževanje.
 In tu nastopi še en fenomen. SŽ formalno zaradi                     prodaj različnih nepremičnin ali finančnih vložkov                     že nekaj let poslujejo pozitivno - zaposleni so zato                     formalno upravičeni do božičnice. Prodajo                     28,5-odstotnega deleža v Termah Olimia, ki naj bi                     prinesel SŽ šest milijonov evrov, so novi nadzorniki                     začasno ustavili. Dogovorjena cena je res precej pod                     lanskimi ponudbami, kar pa je ob krizi finančnih                     trgov razumljivo. Seveda pa bi bilo razumno tudi, da                     bi s tako prodajo počakali na boljše čase. Kajti SŽ                     niso še nič poročale, kako so produktivno porabile                     izkupiček od lanske prodaje zemljišča za Emoniko. O                     napovedanem transportnem središču v Mostah ni namreč                     še nobene besede. Zato pa toliko več govoric in                     domnev, da je šel denar za plače, kar trenutni                     generalni direktor Tomaž Schara vztrajno zanika.
 Zdi se, da se je z oblikovanjem novega nadzornega                     sveta začel tudi postopek zamenjave poslovodstva.                     Zastopniki države so ob zamrznitvi prodaje deleža v                     Termah Olimia zahtevali tudi takojšnje poročilo o                     poslovanju. Česar na SŽ v uradnem sporočilu za                     medije niso navedli; še več: zapisano je, da so z                     začasno zamrznitvijo prodaje Term Olimia nadzorniki                     prevzeli odgovornost za posel. Skratka. Gre za                     krčevit boj za ohranitev položajev.
    
	
            
                        
    
    
 
				 
						   
					 
        
          
          
                        













 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								