Lastniki vseh 163 stanovanj v Tacnu tožijo sklad

Kupci, ki so stanovanja pod Šmarno goro kupili od državnega stanovanjskega sklada, svoje pravice iščejo na sodišču.

Objavljeno
08. september 2014 23.38
Stanovanja na Tcenski 121c in 121d. Tcen 8. september 2014.
Suzana Kos, Ozadja
Suzana Kos, Ozadja
Ljubljana – Stanovanjski sklad Republike Slovenije doslej ni bil pripravljen odgovoriti na reklamacije kupcev njegovih stanovanj v Tacnu, zgrajenih leta 2006. Da ne bi zamudili zakonskih rokov za reklamacije, so morali vložiti tožbo; v začetku tega tedna pa so dobili odgovor.

»Pisal oziroma pošiljal sem reklamacije, prodajalec stanovanj, Stanovanjski sklad Republike Slovenije, pa nič. Ker zakonski roki tečejo, zgodilo pa se ni nič, je bilo potrebno vložiti tožbo. Sklad tožijo lastniki vseh 163 stanovanj v šestih stolpičih v Tacnu, ki so bili zgrajeni leta 2006; tožba je sestavljena iz približno dvajsetih postavk,« razlaga Alojz Zrimšek iz družbe Aktiva upravljanje, ki upravlja ta stanovanja.

Nezadovoljni kupci so proti državnemu skladu, ker jim je prodal blago z napako, vložili tožbo na okrožnem sodišču v Ljubljani. Kot pojasnjuje Zrimšek, se težave v objektih pojavljajo zaradi projektantskih napak oziroma napak v solidnosti gradnje; našteva, da v nekaterih stanovanjih terasastih blokov zamaka, da je nujna sanacija streh, z zgornjih balkonov teče voda v spodnje, fasada odpada v višini pol metra od tal, stanovanja so slabo zvočno izolirana, zaradi napak v projektiranju se ustvarjajo tako imenovani toplotni mostovi, zaradi katerih se v stanovanjih nabira vlaga…

»Prodajalec (investitor) odgovarja kupcem za vse stvarne napake; tako tiste, katerih vzrok je projektantska napaka, kot tudi tiste, katerih vzrok je napaka v slabi izvedbi,« poudarja Andrej Kuplenk, direktor ABC nepremičnin, ene največjih tovrstnih agencij pri nas. Kot določa zakon o varstvu kupcev stanovanj, prodajalec (investitor) odgovarja za tiste napake, ki se pokažejo v jamčevalnem roku, ta pa začne teči od izročitve stanovanja kupcu. Njegova dolžina je odvisna od vrste napake. Za navadne napake je, kot še dodaja Kuplenk, dolžina jamčevalnega roka dve leti, za napake v solidnosti gradnje (mednje sodijo konstrukcijske napake, zamakanje strehe, napake na fasadi…) pa deset let.

Kupec lahko proti prodajalcu uveljavlja te zahtevke tako, da zahteva ali odpravo napak ali pa, če prodajalec v običajnem roku napake ne odpravi, zahteva plačilo stroškov, potrebnih za odpravo napake. In prav za to možnost so se odločili kupci stanovanj, ki tožijo sklad; tožba za odpravo napak je sicer vredna 300.000 evrov, torej nekaj manj kot dva tisočaka na stanovanje. Sklad bo na naša vprašanja, prvič smo jih poslali minuli četrtek, odgovoril v »zakonskem« roku. Med drugim smo odgovorne vprašali, zakaj oziroma ali res do vložitve tožbe na sodišču ta državna ustanova na reklamacije svojih kupcev ni reagirala.

Rok za glavno obravnavo na ljubljanskem okrožnem sodišče je bil minuli teden preklican. Kot smo izvedeli, se je zadeva začela premikati. »Odvetniška družba Čeferin je namreč pripravila dogovor, po katerem naj bi bila tožba stanovalcev deponirana, sklad pa naj bi se v zameno za to le lotil popravljanja strehe,« razkriva upravitelj Zrimšek. Od sklada je prejel dopis, v katerem ta drugo stran obvešča, da se je pripravljen pogoditi. V ponedeljek je upravitelj predlog sporazuma poslal lastnikom stanovanj, ki se morajo zdaj dogovoriti, ali predlog sprejmejo ali ne.