Ljubljana, Sečovlje – Ministrstvo za promet je zanikalo, da bi za potrebe podaljšanja letališke steze v Sečovljah kdaj načrtovalo gradbeni poseg v krajinski park Sečoveljske soline, ki je zavarovan z ramsarsko konvencijo in kot območje Natura 2000.
Rešitev, kako podaljšati stezo, da ostanejo meje letališča nespremenjene, bodo predvidoma pripravili prihodnji mesec, ko nameravajo organizirati tudi prostorsko konferenco. Podaljšanje letališke steze na sečoveljskem letališču je eden od projektov, ki jih že vse od nastopa sedanje vlade podpira minister za promet Patrick Vlačič. Zato je bila pobuda o izdelavi državnega prostorskega načrta, ki jo je konec meseca marca podal direktorat za civilno letalstvo, kot strela z jasnega in je bolj dišala po sabotaži kot po resni želji za podaljšanje letalske steze za 200 metrov.
Predlagani različici sta namreč predvidevali prestavitev toka dveh rek Drnice in Dragonje, poseg v krajinski park, na ozemlje, ki je predmet meddržavne arbitraže, predviden je bil premik državne ceste, rušenje zasebnih hiš in premik mednarodnega mejnega prehoda Sečovlje. Tako načrtovano podaljšanje steze je bila seveda »misija nemogoče« in vnaprej obsojeno na neuspeh. Od objave novice v Delu je prometno ministrstvo potrebovalo približno dva tedna, da je javno preklicalo pobudo in napovedalo drugačen potek priprave državnega prostorskega načrta.
»Posegi zunaj območja letališča bi bili v primeru obeh različic potrebni zaradi zagotavljanja varnosti zračnega prometa, torej zagotovitve ustreznega stripa in varnostnega območja ob koncu vzletno-pristajalne steze. Ker je to nesprejemljivo zaradi prostorskih omejitev (krajinski park in Natura 2000), iščemo rešitev, ki bo omogočila nadaljnji razvoj letališča brez posegov v omenjena območja,« so zapisali v ministrstvu za promet. Minister Patrick Vlačič je za Delo pojasnil, da je do pobude, ki z njim ni bila usklajena, prišlo, ker so strokovni delavci upoštevali le tehnične predpise za civilno letalstvo, ne pa tudi okoljskih zahtev specifičnega prostora.