Letos manj mrtvih zaradi prehitre vožnje

Na slovenskih cestah je letos zaradi prevelike hitrosti umrlo 40 oseb, lani v enakem obdobju pa 56. Policisti skušajo s poostrenim nadzorom hitrosti na cestah zmanjšati število smrtnih žrtev.

Objavljeno
25. avgust 2009 16.46
Da. O./STA
Da. O./STA
Ljubljana - Policija je minuli teden končala s poostrenim nadzorom hitrosti na cestah, ki ga je izvajala v zadnjih štirih mesecih. V tem obdobju se zgodi največ prometnih nesreč, najpogostejši vzrok zanje pa je hitrost. Na slovenskih cestah je letos zaradi prevelike hitrosti umrlo 40 oseb, lani v enakem obdobju pa 56.

Kot je v izjavi za javnost povedal povedal vodja sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi (GPU) Ivan Kapun, je cilj tovrstnih akcij, da se s preventivnimi aktivnostmi in represivnimi ukrepi zmanjša število smrtnih žrtev zaradi hitrosti. Po njegovih besedah je bilo v akciji izrečenih okoli 2800 represivnih ukrepov, največ glob in tudi obdolžilnih predlogov.


Policija je tako v okviru akcije na avtomobilski cesti, kjer so postavljeni stacionarni radarji, v enem dnevu izmerila 40 voznikov, ki so prekoračili hitrost za več kot 50 kilometrov na uro. To pomeni, da bo nadaljnji postopek zoper njih potekal pred sodiščem, je pojasnil Kapun. Dodal je, da so v tem obdobju oglobili tudi kar nekaj tujcev in voznikov motornih koles.


V istem obdobju je hitrost prekoračilo tudi 56 tovornih vozil. Kapun sicer nima podatka o najvišji prekoračeni hitrosti, so pa po njegovih besedah izmerili voznika, ki je vozil 200 kilometrov na uro.

Z aktivnostmi nadzora nad hitrostjo na cestah bo policija po njegovih besedah še nadaljevala, a ne v takem obsegu kot v okviru akcije, ki je sicer potekala od marca. K zmanjšanju smrtnih žrtev na cestah pa po Kapunovih ocenah pripomorejo tudi represivni ukrepi policije.

Najhitrejši vozniki so sicer osebe stare od 20 do 45 let, a to po ocenah vodje prometne policije ni posebnost, saj je v tem starostnem obdobju tudi največ voznikov. So pa, je nadaljeval, v prometnih nesrečah največ udeleženi vozniki, stari do 25 let.

Nadzor hitrosti je sicer potekal v skladu z načrtom, s katerim se uresničujejo cilji iz resolucije v nacionalnem programu varnosti cestnega prometa.