Lipica – Pristojnim ministrstvom od marca, ko je Slovenski državni holding (SDH) opravil svojo domačo nalogo in oddal variantni predlog prestrukturiranja gostinskega podjetja Lipica Turizem, še vedno ni uspelo pripraviti rešitve za podjetje. Zato SDH za Lipico Turizem še ni izbral novega direktorja.
Težave ima država tudi pri celovitem urejanju lipiškega posestva zaradi nasprotovanj Casinoja Portorož in vodstva občine Sežana ter pritožbe neizbranega izvajalca za največji sklop ureditvenih del.
Da se je vlada odločila celostno urediti kobilarno, ji dati videz in pomen, ki ji gre, vznemirja različne gospodarje v Lipici. Obnova objektov in infrastrukture, za kar je država namenila 5,6 milijona evrov iz kohezijskega sklada in proračuna, je sprožila lokalne proteste. Župan občine Sežana Davorin Terčon nasprotuje načrtovani vzpostavitvi enosmernega prometa na območju Kobilarne Lipica, Casino Portorož ne dovoli začasne zapore ceste, neizbrani izvajalec gradbenih del za sklop revitalizacija kulturne krajine pa je vložil zahtevek za revizijo. Zato lahko Lipica izgubi evropski denar za največji del celovite prenove.
Casino je dosegel sodno prepoved zapore ceste
V Kobilarni Lipica končujejo obnovo graščine in objekt novega muzeja ter gradnjo čistilne naprave. V. d. direktorja Kobilarne Lipica Boštjana Bizjaka pa tudi predstavnike države, kot pravi Bizjak, najbolj skrbi, da bi izgubili evropski denar za ključni sklop C, ki so ga že pred osmimi leti predvideli v načrtu upravljanja Kobilarne Lipica. Obiskovalcem bi za ogled peš ali s kočijami odprli vse posestvo, na katerega bi vstopali z dveh točk, za vozila pa bi pobirali parkirnino. Za dvosmerni promet preozka cesta iz Sežane bi postala enosmerna, med gradnjo, približno dva meseca, pa bi bila zaprta.
Temu nasprotujejo na občini Sežana in v Casinoju Portorož oziroma lipiški igralnici, za katero naj bi država po neuradnih informacijah iskala nadomestno. Casino je dosegel sodno prepoved zapore ceste za čas gradnje, župan občine Sežana Davorin Terčon pa je Bizjaku in petim ministrom poslal protestno pismo zaradi uvedbe enosmernega prometa na območju Kobilarne Lipica. Bizjak pravi, da je presenečen nad hitrostjo sodišča, ki je odločilo v enem dnevu, pri čemer pa se ni pozanimalo, kakšno je v resnici stanje na terenu.
Izvedbo projekta lahko ogrozi postopek revizije
Lipica bo namreč ostala dostopna prek ceste iz Lokve, kljub temu pa v imenu 13.090 Sežančanov protestira tudi sežanski župan Davorin Terčon. Večina Sežančanov se na obisk v Lipico pripelje iz Sežane, pot prek Lokve pa bi bila s petih podaljšana na 13 kilometrov. To bi bila težava tudi za prebivalce Lipice in zaposlene v kobilarni, podražila bi tudi šolski prevoz in poslabšala prometno varnost v Lokvi, je zapisal v protestnem pismu župan, ki predlaga gradnjo novega cestnega priključka za Lipico ali dodatni vozni pas ob drevoredu ali izmenično vožnjo po obstoječi cesti s pomočjo semaforjev.
Izvedbo celega projekta pa lahko ogrozi postopek revizije, ki jo je že sprožilo na razpisu neizbrano podjetje Godina. V igri je namreč približno 1,4 milijona evrov evropskega denarja. Maks Godina je za Delo pojasnil, da ponudba konkurence, podjetja Makro 5, po njihovem mnenju ni v skladu s pravili, ni pa njegov problem, če je bil razpis objavljen tako pozno in se zdaj državi mudi. »Po mnenju pravnikov je zahtevek za revizijo neutemeljen,« pa odgovarja Bizjak, »a četudi revizija bo, bo rezultat znan šele septembra. Ker je skrajni rok za izvedbo 15. oktober, to pomeni, da denarja nazadnje ne bo dobil nihče.