Ljubljanski grad bo konec meseca postal javni zavod

Ljubljanski grad obišče približno pol milijona obiskovalcev na leto, z vzpenjačo pa se pripelje približno 200.000 ljudi. Grad bo 31. marca postal javni zavod, v vodstvu pa si želijo, da bi v nekaj letih postal najbolj obiskana turistična točka v Sloveniji. Ko bo pod tržnico garaža, bodo razmišljali tudi o zapori ceste na grad.

Objavljeno
02. marec 2011 10.44
Andreja Žibret, Ljubljana
Andreja Žibret, Ljubljana
Ljubljana – Ljubljanski grad, včasih trdnjava, bivališče deželnega glavarja, vojašnica in zapor, danes pa ena najbolje obiskanih turističnih točk v Sloveniji, bo 31. marca postal javni zavod. Takrat bo vršilka dolžnosti direktorice Mateja Avbelj Valentan, nekdanja vodja kabineta župana Zorana Jankovića, podpisala primo-predajno pogodbo s Festivalom Ljubljana, ki je grad upravljal deset let, ter Javnim podjetjem Ljubljanska parkirišča in tržnice, ki je tri leta upravljalo izgubarsko tirno vzpenjačo.

Ljubljanski grad obišče približno 500.000 obiskovalcev na leto, s tirno vzpenjačo pa se jih prepelje približno 200.000 na leto; do decembra lani so našteli milijon potnikov. V novi zavod bo prešlo 16 zaposlenih iz Festivala Ljubljana in deset zaposlenih iz JP Ljubljanska parkirišča in tržnice. Zadnja leta dobiva grad z obnovo končno podobo, zaradi več dogodkov in razvoja kulturnega turizma je postala nujna tudi nova organizacijska oblika, je povedal načelnik oddelka za kulturo Mestne občine Ljubljana (MOL) Uroš Grilc. Cilj je, da bi v nekaj letih postal najbolj obiskana turistična točka v Sloveniji.

Mateja Avbelj Valentan, ki želi, da bi na leto privabili milijon obiskovalcev, je povedala, da ima grad novo celostno podobo in logotip, od včeraj pa tudi novo spletno stran; stalnica bo tudi mesečna zloženka s programom. V prihodnosti želijo razširiti gostinsko ponudbo in jo dopolniti z vinoteko ter nadgraditi ponudbo poročnih obredov. Poskrbeli bodo tudi za prevode v več tujih jezikov. Še naprej bodo tržili dvorane za organizacijo sprejemov, konferenc, predstavitev in protokolarnih dogodkov na najvišji ravni. Ko bo zgrajena garaža pod tržnico, bodo razmišljali še o zapori ceste na grad. Od junija lani je na gradu tudi stalna razstava Slovenska zgodovina, katere avtorji so zgodovinarji in kustosi Muzeja in galerij mesta Ljubljane. Do zdaj si jo je ogledalo 72 odstotkov tujih in 28 odstotkov domačih obiskovalcev.

Letos sta predvideni dve naložbi, in sicer obnova trakta A v vseh štirih ravneh, v zgornjem je načrtovana gostilna s teraso. Predvidena je še obnova Lapidarija KLMT, ki bo povezal zgornjo postajo vzpenjače, Galerijo S, Peterokotni stolp, kapelo, Skalno dvorano, Gostilno na gradu in prihodnjo Hribarjevo dvorano. Prenova je zaradi prisilne poravnave izvajalca SCT ustavljena, nadaljevali naj bi jo še ta mesec in končali konec leta. MOL kot ustanoviteljica zagotavlja denar za investicije in plače zaposlenih, delno tudi materialne in programske stroške. Valentanova o financah ni hotela govoriti podrobneje, ker bo višina sredstev za letos znana po sprejetju mestnega proračuna konec marca. Razpis za direktorja zavoda pa bo objavljen junija.