Ljubljana - Predlog zakona o strokovnih in znanstvenih naslovih, ki je v parlamentarni proceduri in čaka na spremembo zakona o visokem šolstvu, dosledno ločuje stare naslove od novih. Razlika je vidna že v naslovu, je poudaril državni sekretar na visokošolskem ministrstvu Janez Možina. Ob današnji predstavitvi reformnih ukrepov vladne službe za razvoj na področju visokega šolstva je tako komentiral pobudo predsednika sveta za visoko šolstvo Petra Jambreka o ponovnem razmisleku glede novele zakona o visokem šolstvu.
Primerjava stopenj izobrazbe je po besedah Možine potrebna, da bi se izognili pravni praznini, ki bi nastala, če tega ne bi storili. Predlog, ki ga je vlada že pripravila, je enak principu, ki so ga uveljavile ostale evropske države, denimo Švica. Tam so "univerze predlagale točno enako rešitev: ne izenačevanje naslovov, ampak razlikovanje, da se bo vedelo, kaj je kdo", je poudaril. Če takega zakona ne bi bilo, obstaja nevarnost, da bi se dosedanje univerzitetne diplome uvrstile na raven 1. stopnje bolonjske izobrazbe, kar pa po njegovem mnenju za Slovenijo ne bi bila dobra rešitev.
Jambrek predlaga ponovni razmislek o spremembah visokošolskega zakona
Predsednik sveta za visoko šolstvo Peter Jambrek je v odprtem pismu članom sveta ter vladi in državnemu zboru predlagal razmislek glede novele zakona o visokem šolstvu, ki jo je vlada 26. aprila pripravila za sprejem v DZ po skrajšanem postopku. Jambrek predlaga v razmislek in morebitni sprejem svoj predlog o dveh ključnih točkah, pri katerih vlada po njegovi oceni ni upoštevala stališč sveta, in sicer glede delovanja strokovne službe sveta ter glede primerjave med dosedanjimi in novimi študijskimi programi.
Po Jambrekovi oceni v noveli manjka določba o tem, da ima svet lastno strokovno službo. Zato v pismu predlaga črtanje člena, ki predvideva, da bi strokovne, organizacijske in administrativne naloge sveta za visoko šolstvo opravljala posebna strokovna služba visokošolskega ministrstva. Namesto tega predlaga, naj se v zakon med drugim zapiše, da upravo in strokovno službo sveta vodi njegov sekretar ter da sredstva za njegovo delovanje določi vlada iz proračuna.
Glede primerjave starih in novih študijskih programov pa Jambrek ponovno predlaga, naj se določbe o tem črtajo iz zakona. Namesto njih predlaga besedilo, ki pravi, da mora vlada za potrebe opredelitve ustrezne ekvivalence diplom in stopenj izobrazbe zagotoviti sprejem nacionalnega ogrodja visokošolskih kvalifikacij ter standardov klasifikacije izobraževanja v Sloveniji. Ob tem predlaga še izdelavo načel in meril, ki bodo zagotovila prepoznavnost visokošolskega sistema v nacionalnem okolju, njegovo mednarodno primerljivost ter enakopravnost diplomantov pri nadaljevanju študija in na trgu dela.
Jambrek v pismu, ki ga je danes posredoval tudi medijem, članom sveta predlaga še, da bi pozvali vlado, da zagotovi sprejem novele zakona o strokovnih in znanstvenih naslovih še pred vpisom študentov v študijsko leto 2006/07.