Ljubljana - Ministra za promet Slovenije in Slovaške, Janez Božič in Pavol Prokopovič, sta osrednjo pozornost današnjega srečanja v Ljubljani posvetila priložnostim za sodelovanje na področju železniškega prometa in prometa prek koprskega pristanišča. Ministrstvi lahko slovenskim in slovaškim podjetjem pomagata pri vzpostavitvi medsebojnega dialoga, o konkretnem sodelovanju pa se morajo dogovoriti podjetja sama, je v izjavi po srečanju poudaril minister Božič.
Po Božičevih besedah so tako danes dosegli dogovor, da se bodo srečali predstavniki slovenskih in slovaških železnic ter Luke Koper in se pogovorili o konkretnih poslih.
Minister Prokopovič je med možnostmi za poglobljeno sodelovanje na področju pomorskega prometa izpostavil rastočo avtomobilsko industrijo na Slovaškem, ki bo po njegovih besedah v treh letih proizvajala po milijon avtomobilov letno. Kot je dejal, je slovenski strani ponudil tudi osebno sodelovanje pri pogovorih s tujimi avtomobilskimi proizvajalci na Slovaškem.
Koprsko pristanišče je sicer pomembno pristanišče za Slovaško, vendar se je lani obseg tako železniškega kot luškega tranzita občutno zmanjšal, kar je po mnenju slovenske strani posledica odločitve slovaških podjetij za preusmeritev na druge železniške povezave oz. na hrvaško pristanišče Reko.
Občutni padec pretovora prek Luke Koper v zadnjih dveh letih gre po Prokopovičevih besedah pripisati tudi cenovni politiki Slovenskih železnic. To vprašanje se je po njegovih besedah že razrešilo, zato lahko danes slovaško ministrstvo posreduje pri ponovni vzpostavitvi stikov. Ob tem je Prokopovič izpostavil, da je k padcu prometa v največji meri prispevala odločitev podružnice ameriške družbe US Steel iz Košic, ki je prenehala uporabljati koprsko pristanišče.
Prek Kopra je bilo lani po podatkih ministrstva za promet pretovorjenih 300.000 ton blaga. Obseg kopenskega in luškega tranzita med Slovenijo in Slovaško se je lani v primerjavi z letom poprej zmanjšal, in sicer je kopenski tranzit nižji za približno 30 odstotkov, luški pa za dobro polovico.
Ministra sta ob današnjem že tretjem uradnem srečanju - Prokopovič se je v Ljubljani mudil drugič - spregovorila tudi o napredku pri izgradnji prometne infrastrukture na petem vseevropskem koridorju. Koridor, ki povezuje severni Jadran s srednjo in vzhodno Evropo, je v povezavi s četrtim koridorjem pomemben tudi za Slovaško.