Tako je Vlačič poudaril potrebo po zagotovitvi vzdržne širitve Luke. "Z upoštevanjem lokalnega okolja, naravovarstvenih standardov in stroke bomo opredelili aktivnosti za umestitev tretjega pomola kot strateškega infrastrukturnega projekta," je dejal.
Prav tako bo minister podpiral tudi dokončanje potniškega terminala. Za omenjeni razvoj bo treba po njegovo zagotoviti hitre in zanesljive kopenske povezave. Sedanja navezava luke na železniški sistem je po njegovi oceni "nezadostna in neustrezna", posebej kritična je enotirna proga Koper-Divača. Problem bodo po njegovih besedah dokončno rešili z izgradnjo nove proge.
Minister je ob današnji priložnosti sicer izrekel priznanje vsem, ki so pripomogli k temu, da so iz "majhne lučice" dobili "mednarodno priznano, tehnološko razvito, moderno in dinamično luko". "Na vas je ponosna vsa Slovenija," je poudaril Vlačič, ki je izpostavil "izreden gospodarski pomen" Luke Koper v slovenskem prostoru.
Predsednik uprave Luke Koper Robert Časar pa je poudaril, da so danes "prvo tovorno pristanišče za Republiko Madžarsko, drugo tovorno pristanišče za Republiko Avstrijo" ter zelo pomembno pristanišče tudi za druge sosednje države.
Spomnil je, da morajo ohranjati svojo konkurenčnost, ob tem pa je predsednik uprave Luke poudaril, da "nismo skrajneži", da pa predlagajo, da se umesti v luški prostor "tisto, kar je za sodobno, moderno pristanišče najbolj koristno in pomembno".
Med prihodnje načrte po Časarjevih besedah tako sodijo ureditev zalednih površin podaljšanega novega pomola, s čimer bodo lahko uvedli direktne linije z Daljnim vzhodom, ki jih danes lahko koristi tržaško pristanišče, ter izgradnjo garažne hiše in novega vhoda v Luko. "Hočemo biti v tem prostoru najboljši," je ob tem dodal. Predsednik uprave Luke Koper sicer pričakuje začetek gradnje drugega železniškega tira kot tudi nove proge med Koprom in Divačo ter izgradnjo tretjega pomola.
V okviru današnje slovesnosti so predstavili tudi posebno poštno znamko ter priložnostni žig, ki sta posvečena priplutju tovorne ladje Gorica pred 50 leti. 7. decembra 1958 je v koprsko pristanišče namreč priplul parnik Gorica, prva velika ladja v Kopru. Gorici je po navedbah Luke Koper do danes sledilo še več kot 30.000 drugih ladij, ki so skupaj pretovorile blizu 220 milijonov ton blaga.