Mariborski aerodrom išče partnerje

Avstrijsko letališče v Gradcu ima deset odstotkov potnikov iz Slovenije, mariborsko letališče pa čaka na redno linijo.

Objavljeno
24. julij 2014 22.04
Posodobljeno
25. julij 2014 06.00
Letališče Maribor, 8.5.2014, Maribor
Miha Rubin, Urban, Červek
Miha Rubin, Urban, Červek

Maribor – V podjetju Aerodrom Maribor, ki upravlja tukajšnje letališče, na njem letos pričakujejo približno 20.000 potnikov, predvsem za čarterske polete. Iz Maribora letijo na štiri destinacije, letališče Gradec jih ima 50 in 900.000 potnikov na leto.

Na letališču Edvarda Rusjana Maribor imajo od junija pet poletov na teden na štiri različne lokacije v Turčiji in Grčiji, ki jih ponujajo partnerske turistične agencije (Palma, Kompas, Oasistours, Relax, Intelekta) v sodelovanju s tujimi prevozniki in Adrio. Marko Gros, direktor Aerodroma Maribor, pravi, da je zasedenost teh čarterskih linij več kot osemdesetodstotna.

V prihodnjih dneh se sicer utegne zgoditi, da bodo eno čartersko linijo izgubili: v agencijah Palma in Kompas namreč razmišljajo, da bi polete na Zakintos, kamor turiste prevaža Adria, preselili na ljubljansko letališče, saj da je potnikov premalo. »Če bi se to zgodilo, bi imeli po urniku do konca poletja štiri do pet odpovedi,« pravi Gros. Kljub temu letos računajo na približno tretjino več potnikov glede na lansko leto.

Že nekaj časa se pripravljajo na ustanovitev konzorcija turističnega gospodarstva, v katerem bodo poskušali zbrati denar za zagon redne linije. Gros je zadovoljen, da se za sodelovanje v konzorciju zanima od 40 do 50 podjetij: »Prihodnji teden bomo uskladili skupno pismo o nameri, ki ga bomo poslali lokalnim skupnostim. Upamo, da bodo tudi te zainteresirane za sodelovanje pri projektu.«

Z redno linijo bi se povečalo število potnikov na mariborskem letališču, ki se je v svojih najboljših časih ponašalo z več potniki od, denimo, graškega. Primerjava z zadnjim zdaj skoraj ni več mogoča. Kot je včeraj povedal direktor letališča Gradec Gerhard Widmann, imajo v poletnem voznem redu 130 letov na teden na 50 ciljev. Med najbolj prometnimi so leti v Frankfurt, München, na Dunaj in v Zürich. Uspeh je tudi lani uvedena linija v Berlin – ta poleg poletov v Frankfurt in Zürich omogoča povezavo Gradca po vsem svetu.

Sodelovanje težko

»Naš cilj je ves čas širiti mrežo letov, hkrati pa izboljševati raven naših storitev,« pravi Widmann, ki je včeraj v Mariboru predstavil novost za slovenske goste – prevod spletne strani letališča v slovenščino; do deset odstotkov gostov graškega letališča je namreč Slovencev. Povedal je, da so stiki z vodstvom Aerodroma Maribor dobri, pohvalil pa je tudi nov potniški terminal in dobro urejeno vzletno pristajalno stezo. »Načelno smo odprti za sodelovanje z vsemi, vendar je to pri letališču, ki pokriva isto vplivno območje, težko,« na vprašanje o morebitnem sodelovanju z Mariborom odgovarja Wiedmann.

Podjetje Flughafen Graz zdaj zaposluje 203 ljudi, skupaj s 50 partnerskimi podjetji pa na letališču dela približno 900 oseb. Lani so ustvarili za 31,2 milijona evrov prometa in 6,9 milijona evrov dobička. Aerodrom Maribor ima 30 zaposlenih, lani so ustvarili 1,2 milijona evrov prometa in 15.000 evrov dobička.