Mariborski gostinci in hotelirji si zaradi lige prvakov manejo roke

Angleži so že na dan žreba rezervirali dvajset sob, zdaj pa je ta termin v hotelih Term Maribor praktično zaseden.

Objavljeno
09. september 2014 19.14
SPREJEM ZA NOGOMETAŠE NK MARIBORA
Robert Galun, Miha Rubin
Robert Galun, Miha Rubin

Maribor - Uvrstitev nogometnega kluba (NK) Maribor v ligo prvakov ni pomembna le iz športnega vidika, temveč tudi iz turističnega. »To, da Maribor igra v ligi prvakov, je za mesto, šport in promocijo turizma najboljša stvar, ki se je lahko zgodila,« navdušenja ne skriva direktor marketinga Term Maribor Ninoslav Vidović.

»V času nogometnih tekem v Mariboru beležimo povečano število turistov oziroma navijačev,« je pojasnila direktorica Zavoda za turizem Maribor-Pohorje Janja Viher. »Glede na to, da številni navijači ostanejo v Mariboru vsaj en dan in se sprehodijo v mesto, je pozitiven odziv tudi med ponudniki gostinskih storitev in prenočišč.«

Pričakovati je, da bodo tekme lige prvakov v štajersko prestolnico, kjer bodo gostovali klubi s Portugalske, iz Anglije in Nemčije, privabile kar precej tujih navijačev. Kot je povedal Željko Latin, tiskovni predstavnik NK Maribor, jih največ pričakujejo iz Anglije in Nemčije, saj sta tako Chelsea kot Schalke po žrebu napovedala, da bosta izkoristila celotno kvoto vstopnic za gostujoče navijače. To je 842 za posamezno tekmo, medtem iz Portugalske prihodnjo sredo računajo na 200 do največ 300 navijačev Sportinga.

Na prihod omenjenih navijačev se na zavodu za turizem »intenzivno pripravljajo«, pravi Janja Viher: »Letos smo izdali številne promocijske materiale, po vstopu naših nogometašev v ligo prvakov pa smo se povezali tudi s t. i. fan klubi, kjer bomo tujim obiskovalcem ponujali pomoč ob obisku našega mesta.«

V tem kontekstu jim bodo, je dejala Viherjeva, ponujali tudi večdnevne programe, tako da bodo imeli možnost spoznati Maribor oziroma celotno destinacijo. V središču mesta na Trgu Leona Štuklja pa naj bi organizirali oglede vseh šestih nogometnih tekem. »Izkoristili bomo vse možne načine, da stopimo v kontakt s klubi in navijači ter dvignemo prepoznavnost Maribora,« pravi Viherjeva. A v NK Maribor so povedali, da zavod za turizem z njimi (še) ni stopil v stik.

Navijači ne pridejo le na tekmo


Gostujoči navijači se sicer v mestu po navadi zadržijo od enega do dveh dni, je pojasnila Viherjeva. Če potujejo organizirano (z agencijo) ostanejo en dan, individualni gostje pa dva dni.

V Termah Maribor si zaradi navala ljubiteljev najpomembnejše postranske stvari na svetu že manejo roke. Kot je povedal Ninoslav Vidović, so takoj vzpostavili stik s tujimi organiziranimi skupinami navijačev in jim ponudili namestitev v vseh objektih Term Maribor, kot tudi možnost, da prek njih rezervirajo še druge hotele v mestu, če bodo zmogljivosti Term zasedene. »Cene prenočitev smo v glavnem dvignili, a uravnoteženo. Nismo jih dvignili do neba, višje so za dvajset odstotkov v primerjavi s cenami pred in po tekmah,« je razložil Vidovič.

Navijačem bodo ponudili še številne dodatne storitve in ne le golo prenočitev; pripravljeni so poskrbeti za transfer z letališč, za prevoz do stadiona, nudijo brezplačno parkiranje, ob vsaki tekmi pa bodo poskrbeli tudi, da se bodo tuji navijači počutili kot doma. Ko bo v Mariboru gostoval Sporting, bo hotelska kuhinja v bolj portugalskih kulinaričnih tonih, angleškim navijačem bodo pripravili njihovo priljubljeno jed »fish and chips« (riba in krompirček), Nemcem pa bodo bivanje začinili s kakšnimi značilnimi nemškimi klobasami in seveda pivom.

Angleška »okupacija«


Po Vidovičevih besedah je za tekmo s Sportingom prihodnjo sredo že rezerviranih 80 sob v mestnih hotelih Orel in Piramida, še večji obisk pa si obetajo 5. novembra, ko v Maribor prihaja Chelsea. Še isti večer, ko je londonski klub izvedel, da je med njegovimi nasprotniki Maribor, so namreč v Termah Maribor že zabeležili 20 rezervacij sob, zdaj pa je termin že praktično razprodan: »V naših hotelih bo zagotovo spalo 200 navijačev, mislim pa da bo na tekmo prišlo od 250 do 500 ljudi.«

»Vsi navijači, ki prihajajo k nam, so ljudje, starejši od 25 let, in pridejo za dve ali celo več noči. Rezervacij za zgolj eno noč je zelo malo,« je pojasnil Vidovič. Poudaril je, da so imeli z navijači škotskega Celtica zelo dobre izkušnje, saj so bili zelo kulturni in vljudni ter so tudi veliko porabili.

Koliko navijačev bo dejansko prišlo na tekme v Maribor, še ni mogoče povsem natančno napovedati. Za zdaj so se na naša poizvedovanja odzvali le pri Schalkeju, ki bo v Mariboru gostoval decembra. Predstavnica kluba za odnose z javnostjo Anja Kleine-Wilde je pojasnila, da je število navijačev med drugim odvisno od atraktivnosti nasprotnika in oddaljenosti prizorišča. Navijači povečini potujejo sami, veliko jih pripotuje že dan pred tekmo in odpotuje dan po tekmi, nekateri se odločijo tudi za potovanja z avtobusom, ki jih za gostujoče tekme organizira navijaško združenje, je pojasnila.

»S samo izvedbo tekem pri nas se prebuja tudi podjetniški potencial,« menijo na zavodu za turizem. »Vedno več lokalnih organizacij, ponudnikov in gostincev je zainteresiranih, da skupaj organiziramo navijaške cone in se pripravimo na obisk nogometnih navdušencev,« je sklenila Janja Viher.