Matej Pelicon, najmlajši slovenski pivovar s pivovarno leta

Sliši se nadvse nenavadno, a slovenska pivovarna leta je doma v Vipavski dolini, v Ajdovščini.

Objavljeno
11. julij 2014 09.30
Posodobljeno
11. julij 2014 15.00
Katja Željan, Nova Gorica
Katja Željan, Nova Gorica

Ajdovščina − Tako je odločila večtisočglava množica Ljubljanskega festivala piva, največjega festivala mikropivovarstva pri nas, ki je Aniti Lozar in Mateju Peliconu, sicer najmlajšemu pivovarju v državi, podelila kar tri žlahtna odličja.

Ajdovska pivovarna Pelicon se je začela kot ideja, ki je konec leta 2012 poskusila srečo na ameriški platformi Kickstarter. Slednja spodbuja množično doniranje sredstev za zagon dobrih podjetniških načrtov, Anita Lozar in Matej Pelicon pa sta se na njej predstavila kot ena od prvih treh Slovencev. Poskus resda ni uspel, toda nazadnje se je iz vsega skupaj rodilo veliko več.

V sedmih mesecih štirje zvarki

Konec lanskega leta je namreč Pivovarna Pelicon zaživela v ajdovskih Palah, v tem trenutku v svoji osnovni ponudbi ponujajo že štiri zvarke − The 3rd Pill, Pally, Summer Ale in Stout −, od tega sta dva na Ljubljanskem festivalu piva prejela srebrno odličje, pivovarna pa je v zgolj pičlih sedmih mesecih delovanja že pridobila naziv najboljše slovenske pivovarne.

»Pravzaprav sva se s pripravami za nastop na tržišču trudila že leto prej, zdaj pa sva pokazala, kaj znava,« pravi Anita Lozar, ki kot mlada podjetnica v državi pogreša več pomoči oziroma tako imenovani rizični sklad za zagonski kapital mladih podjetij s prodornimi podjetniškimi idejami.

Pivovarja iz Vipavske doline

Pivovarski uspeh v dolini, ki jo ljudje ponavadi povezujejo s sadnimi pijačami ali vinom, zanjo kljub vsemu ni nekaj nenavadnega. »Bolj pomembno namreč je, kakšen je tvoj odnos do piva, kako dobro razumeš tehnologijo njegove proizvodnje, predvsem pa, koliko truda si v tak projekt pripravljen vložiti. Skupek vsega je nenazadnje zagotovilo uspeha,« poudarja sogovornica in hkrati priznava, da bi bili brez odlične nadstandardne pivovarske opreme SK Group iz Vipavske doline ter podpore lokalnega okolja takšni uspehi težje dosegljivi.

V Pivovarni Pelicon sicer trenutno napolnijo med dvema in tremi tisoči steklenic na mesec, čeprav so kapacitete še večje, tja do osem tisoč steklenic. V Ajdovščini njihovo pivo prodajajo na petih lokacijah, od teh dve ponujata tudi točeno.

Zanimanja za pivo je pri nas veliko

Lepo so jih sprejeli v Ljubljani in drugod po Sloveniji, v načrtih pa je tudi preboj na sosednje tržišče v Italiji. Pri tem velja omeniti, da Pivovarna Pelicon prisega izključno na lastne recepte piva. »Idej za nove recepte imava še ogromno. O pivu veliko bereva, redno se udeležujeva festivalov piva doma in v tujini. Društvo mikropivovarjev Slovenije si prizadeva, da bi Inštitut za hmeljarstvo v prihodnje pripravil nacionalno poklicno kvalifikacijo za pivovarja, da bi se za to poklicno pot odločil še kdo. Trenutno imamo v Sloveniji namreč le en izbirni predmet na fakulteti, ki izobražuje o pivu in pivovarstvu,« ugotavlja Lozarjeva.

Kljub temu je zanimanje za spoznavanje piva pri nas očitno precejšnje. To nenazadnje dokazuje prav uspeh Ljubljanskega festivala piva, ki je bil letos že tretjič in predstavlja osrednji dogodek na področju mikropivovarstva v Sloveniji. Zgolj v pičlih treh letih je iz skromne ideje prerasel v najbolj obiskano praznovanje dobrega piva pri nas. Letos je festival ponujal kar 150 različnih piv iz Slovenije in tujine.