Ljubljana - Organizatorji volilne kampanje za septembrske parlamentarne volitve morajo do danes odpreti posebne transakcijske račune. Na teh računih morajo zbrati vsa sredstva, namenjena za financiranje volilne kampanje, ter z njega poravnati tudi vse stroške kampanje.
Zakon o volilni in referendumski kampanji namreč določa, da mora organizator kampanje najpozneje 45 dni pred pred dnem glasovanja odpreti poseben transakcijski račun z oznako "za volilno kampanjo". Organizator mora vsa finančna sredstva, ki jih sam nameni ali dobi od drugih pravnih in fizičnih oseb za financiranje kampanje, zbrati na tem računu, prav tako pa mora z njega poravnati vse stroške kampanje.
V volilno kampanjo, ki se uradno začne 22. avgusta, sodijo sicer vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivk in volivcev. Za volilno kampanjo štejejo zlasti propaganda v medijih, elektronskih publikacijah in z uporabo telekomunikacijskih storitev, plakatiranje ter javni shodi.
0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca
Višina stroškov, ki jih smejo organizatorji porabiti za volilno kampanjo, je omejena. Tako ne sme preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca v volilnem okraju oziroma volilni enoti, v kateri je vložena lista kandidatov. Lista, ki bo imela kandidate v vseh volilnih okrajih, bo tako za financiranje kampanje denimo lahko porabila največ slabih 680.000 evrov. Volilne kampanje sicer ni dovoljeno financirati s sredstvi gospodarskih družb, ki so v več kot 25-odstotni državni lasti.
Organizatorji kampanje, katerih listam bodo pripadli poslanski mandati, pa bodo upravičeni do delnega povračila stroškov kampanje, in sicer v višini 0,33 evra za dobljeni glas.
Posebne transakcijske račune morajo sicer organizatorji zapreti najpozneje štiri mesece po dnevu glasovanja, v 15 dneh po zaprtju računa pa morajo predložiti poročilo državnemu zboru in računskemu sodišču.