Ljubljana – Primerjava aktualnih podatkov Nacionalne raziskave branosti (NRB) z istim obdobjem lani pokaže, da je trg dnevnih časopisov izgubil skupaj 9,3 odstotka bralcev.
Delo in Slovenske novice v primerjavi z istim obdobjem lani nista izgubila toliko bralcev kot konkurenca. V zadnjem letu so namreč Finance izgubile kar 20 odstotkov bralcev, Dnevnik 16 odstotkov, Žurnal24 11 odstotkov, Večer pa 10,9 odstotka bralcev, medtem ko so Slovenske novice izgubile 4,7 odstotka bralcev, Delo pa 1,4.
Podatki Nacionalne raziskave branosti (NRB) kažejo tudi, da je Vikend, priloga Dela in Slovenskih novic, najbolj brana edicija v Sloveniji, najbolj bran dnevnik pa ostajajo Slovenske novice.
A ne le Slovenske novice, katerih ena številka dosega 313.000 bralcev, visoko kotira tudi njihova nova nedeljska izdaja - Nedeljske novice -, za katero bodo prvi podatki objavljeni šele pozimi 2013. Na drugem mestu je Žurnal24, ki pa je brezplačnik, na tretjem pa Delo, ki mu sledita še druga dva osrednja dnevna časopisa, Dnevnik in Večer.
Vikend je poleg tega, da je najbolj brana tiskana izdaja periodičnega tiska v Sloveniji, tudi najbolj brana priloga. Med tedniki je najbolj bran Nedeljski dnevnik, med mesečniki pa Salomonov ugankar. Najbolj bran brezplačnik ostaja Žurnal.
Najbolj brane tiskane edicije ohranjajo svoj status visoke stopnje branosti. Povprečna številka šestih edicij - Vikenda, Žurnala, Nedeljskega dnevnika, Pilota, Slovenskih novic in One - doseže več kot 300.000 prebivalcev v starosti od 10 do 75 let.
Tokratna raziskava, ki nastaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, je vključevala obdobje od 4. julija lani do 1. julija letos, podatki pa so objavljeni za 93 edicij.
Pet Delovih med prvimi desetimi
Med 93 edicijami, za katere so tokrat objavljeni podatki, je šest edicij, katerih ena povprečna številka oziroma izid doseže več kot 300.000 prebivalcev v starosti od 10 do 75 let. To so Vikend, Žurnal, Nedeljski dnevnik, Pilot, Slovenske novice in Ona. Poleg omenjenih sta na lestvici najbolj branih tiskanih edicij med prvimi desetimi še dve Delovi, in sicer Delo in dom ter Polet, medtem ko ima Sobotna priloga doseg 107.000 bralcev. Dnevnikova sobotna priloga Objektiv ima doseg 53.000, Večerova V soboto pa 52.000.
Vodita Nedeljski dnevnik in Salomonov ugankar
Med tedniki močno izstopa Nedeljski dnevnik z dosegom 319.000 bralcev, precej za njim pa je na drugem mestu Lady z dosegom 211.000. Sledijo Nedelo (139.000), Jana (120.000), Nova (69.000), Mladina (56.000), Lisa in Stop (oba 49.000).
Med mesečniki je zmagovalec Salomonov ugankar z dosegom 92.000 bralcev, sledita mu Ciciban (89.000) in Gea (80.000). Med bolj branimi so tudi Rože & vrt, pa Cosmopolitan, Moj lepi vrt, Smrklja in Naša žena.
Reklame dosežejo največ ljudi
V NRB so analizirali tudi branost tiskanih medijev na ravni posameznih kategorij. Tako so ugotovili, da reklamni letaki in prospekti v enem mesecu dosežejo največ ljudi (88 odstotkov populacije), sledijo dnevni časopisi (73 odstotkov), priloge časopisov (70 odstotkov), tedniki (64 odstotkov) in brezplačne revije ali časopisi (63 odstotkov). Najmanjši doseg med ljudmi pa imajo strokovne revije, interna glasila podjetij, šol itd. ter revije ali časopisi, ki izhajajo manj pogosto.
Učinek istega sporočila
Skupni, nepodvojeni doseg 93 proučevanih edicij pa znaša kar 85 odstotkov, kar pomeni, da doseže 1.451.000 oseb v starosti od 10 do 75 let. Izvajalci NRB so ugotovili, da če bi v vsaki od teh 93 edicij objavili isto sporočilo le enkrat, bi z njim dosegli več kot 80 odstotkov slovenske populacije od 10 do 75 let.