Medijske zadruge med vladnimi cilji

Novi lastninsko-upravljalski modeli predvideni med letoma 2014 in 2017. 

Objavljeno
17. september 2013 21.56
tre*VEČER
K. Š., notranja politika
K. Š., notranja politika

Ljubljana – Ministrstvo za kulturo je v predlogu nacionalnega programa za kulturo nove lastninsko-upravljavske modele medijev prepoznalo kot pomembne za prihodnost medijev.

Uvrstilo jih je namreč med naloge, ki jih namerava izvesti med letoma 2014 in 2017. Za ustanavljanje socialnih medijskih podjetij in kooperativ tako predvidevajo finančno podporo – iz proračuna in EU. »V zahodni Evropi socialno podjetništvo oziroma zadružništvo pomeni deset odstotkov BDP, v Sloveniji pa je ta delež zanemarljiv,« so pojasnili svojo odločitev.

Da je zadružništvo primerno tudi za medije, so podkrepili z nekaj zadružnimi primeri: Media Co-op v Kanadi, ena največjih svetovnih tiskovnih agenciji Assosiated Press, italijanska tiskovna agencija ANSA, zamejski Primorski dnevnik. Znano je, da se za notranji odkup v okviru zadruge zanimajo zaposleni na časniku Večer.

Sicer pa je med cilji sprejetje medijske strategije (2015–2020). Ministrstvo priznava, da po osamosvojitvi v državi še ni bila narejena nobena celovita analiza stanja slovenske medijske krajine in tudi nobena strategija. Medijskemu razvoju in javnemu interesu hočejo prilagoditi tudi vlogo in obseg javne službe RTV Slovenija. Za večjo socialno varnost pa načrtujejo plačevanje prispevkov, predvsem mladim in perspektivnim samostojnim novinarjem.