Mercator želi podvojiti nakupovalne površine

Ljubljanski mestni svetniki bodo širitev Mercatorjevega nakupovalnega središča v Šiški najverjetneje potrdili. Kaže, da Mercator ne bo uresničil obljub, ki jih je dal četrtni skupnosti Dravlje.

Objavljeno
12. maj 2006 10.17
Načrtovana širitev Mercatorja
Ljubljana – Mestni svetniki bodo najverjetneje že na ponedeljkovi seji odločali o spremembi občinskega lokacijskega načrta, ki omogoča Mercatorju širitev nakupovalnega središča v Šiški. Čeprav so pred dobrim letom zavrnili načrte za gradnjo večjega Sparovega nakupovalnega središča v bližini, bo mestni svet širitev Mercatorja po napovedih potrdil. V tem primeru bo Mercator lahko podvojil prodajne površine v Šiški, saj bosta novogradnja in nadomestna gradnja dodali zdajšnjim 15.000 kvadratnim metrom prodajnih površin novih 17.000. Večji bo tudi promet; med največjo gnečo pričakujejo izmenjavo več kakor tisoč vozil na uro. Že zdaj nakupovalno središče obišče povprečno 17.000 ljudi na dan, ob sobotah pa celo od 30.000 do 35.000.

V Mercatorju pričakujejo, da bodo svetniki predlog prostorskih načrtov podprli in trdijo, da je usklajen z vsemi zahtevami in priporočili soglasodajalcev. »Projekt prenove ne bo izboljšal le kakovosti prostora v tem delu mesta, marveč bo ponudil tudi celovito izbiro storitev za zgornjo Šiško, Šentvid in bližnjo okolico,« so povedali v Mercatorjevi službi za odnose z javnostmi.
Pri obravnavi Sparovega nakupovalnega središča so imeli mestni svetniki največ pomislekov glede ureditve prometa in novih (ne)potrebnih prodajnih površin. V gradivu, ki ga je za mestni svet pripravil oddelek za urbanizem, je zapisano, da mesto nima usmeritve o umestitvi novih centrov, saj jo šele pripravljajo v okviru strategije prostorskega razvoja. Glede prometa večjih težav ne bi smelo biti, saj so prometne študije pokazale, da bo Celovška cesta prenesla nove obremenitve, ki ne bodo bistveno večje, propustost pa ne bo presežena niti na Cesti Ljubljanskih brigad, na kateri se bo promet po pričakovanjih povečal za petino.

V četrtni skupnosti Dravlje so ob sprejemu osnutka zagotavljali, da jim je Mercator obljubil ureditev otroškega igrišča, prometa in prehoda pod železniško progo. Vsaj tega zanesljivo ne bo uresničil. V gradivu za mestni svet je jasno zapisano, da bo podvoz na ulici Jožeta Jame financirala država, ko bodo gradili drugi tir proti Gorenjski. Še zanimivejša je razlaga, zakaj na območju ne bo igrišča za hokej na rolerjih. »Takšna rešitev bi smiselno odstopala od celotne rekreacijsko-prireditvene površine. Poleg tega bi hokejski plošček lahko poškodoval druge obiskovalce.«

Spar čaka na novo sestavo mestnega sveta

Mestni svetniki so februarja lani zavrnili prostorske načrte, ki bi Sparu omogočili gradnjo poslovno-stanovanjskega kompleksa ob Celovški na območju med Viatorjem in severno obvoznico. Na 41.000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, ki je zdaj parkirišče, bi ob soglasju mestnega sveta danes gradili kompleks s 35.000 kvadratnimi metri prodajaln, 17.000 kvadratnimi metri poslovnih prostorov in poslovnim hotelom s štirimi zvezdicami. V kletnih etažah je bilo predvidenih 3200 brezplačnih parkirnih prostorov. Ob zavrnitvi odloka, katerega osnutek so svetniki potrdili brez pripomb, je generalni direktor Spara Igor Mervič njihovo ravnanje označil kot podlo; po njegovih besedah so si premislili zaradi zunanjih pritiskov. Kljub temu Spar zemljišča ni prodal, saj je menda dobra naložba. Zdaj čakajo na novo sestavo mestnega sveta, ki bi takšno gradnjo potrdila.

Iz petkove tiskane izdaje Dela.