Kresalova je pojasnila, da je policija v minulem tednu opravila analizo kritičnih točk na avtocestah, pri čemer je posebno pozornost namenila signalizaciji. Med spremembami, ki jih predalga policija, je ministrica naštela dodatno postavitev tabel 'prepovedan promet v eno smer' in 'stop napačna smer', obnovo talnih označb in dodatne talne označbe.
Poleg tega bi bilo treba tabli 'stop napačna smer' dodati svetlobni učinek, ki bi bil vezan na senzor, ki zazna vožnjo v napačno smer. Na uvozih in izvozih diamantne izvedbe je po besedah ministrice potreben razmislek o začasnih ukrepih, ki bi vizualno in fizično preprečili vožnjo v napačno smer. Dolgoročna rešitev na teh delih pa so krožna križišča, je pojasnila.
Minister za promet Patrick Vlačič je danes obljubil, da bo postavitev prometne signalizacije opravljena najkasneje do konca novembra. Prav tako do konca novembra naj bi se tudi odločili, kaj bi bil najbolj učinkovit sistem za preprečevanje vožnje v nasprotno smer. V decembru pa bo postavljenih osem novih opozorilnih tabel, ki opozarjajo na prehitro vožnjo, je napovedal Vlačič.
Spremenil se bo tudi način dela prometne policije, saj je po mnenju Kresalove treba "spremeniti filozofijo nadzora prometa". Kot je pojasnila, bodo policijske uprave in posamezne policijske postaje v prihodnje imele večjo možnost neposrednega načrtovanje varnostne politike za konkretno območje. Kresalova napoveduje tudi nadgradnjo sistema stacionarnih radarjev in pogostejšo uporabo helikopterja za nadzor prometa.
Poleg tega bodo v policiji začeli s programom usposabljanja psihosocialne pomoči svojcem žrtev prometnih nesreč, razmišljajo pa tudi o drugačnem načinu obveščanja svojcev. Po novem bi bil v takšnih situacijah poleg policista obvezno prisoten tudi psiholog, je pojasnila.
Okrepljen bo tudi nadzor nad delom avtošol in nad tehničnimi pregledi. Kot je povedala ministrica, bosta te nadzore opravljala direktorat za upravne notranje zadeve in inšpektorat za notranje zadeve, sodelovali pa bodo tudi policisti specializirane enote za nadzor prometa.
Policija bo strožje obravnavala tudi vinjene voznike, saj jim bodo vozniško dovoljenje lahko odvzeli tudi za več let oz. od enega do petih let. Če pa bi času prepovedi vožnje posameznik zopet vinjen sedel za volan, se bo to lahko obravnavalo kot kaznivo dejanje, je pojasnila Kresalova.
Pravosodni minister Aleš Zalar je glede tega ukrepa pojasnil, da bi v tem primeru šlo za "povratnika", zato bi bilo takšno početje avtomatično obravnavano kot kaznivo dejanje. Je pa pojasnil, da se bo v zvezi s tem 10. novembra sestal svet za kaznovalno pravo pri pravosodnem ministrstvu.
Kot drugi ukrep na področju pravosodja je Zalar izpostavil absolutno prednostno obravnavo takšnih primerov. Kot je pojasnil, je glavni cilj te prednostne obravnave v tem, da poskušajo svojce žrtev čim manj izpostavljati dolgotrajnim psihičnim obremenitvam.
Na pravosodnem ministrstvu pa so po njegovih besedah pripravili tudi teze za razširitev sklada za plačilo odškodnine žrtvam kaznivih dejanj. V ospredje želijo postaviti žrtve nasilja v družini, žrtve spolnih deliktov, žrtve, ko gre za otroke, pa tudi svojce žrtev, če gre za zid kaznivega dejanja, ki se je končalo s smrtjo. Osnovni princip novega sistem bi bil, naj država "pomaga tistim, ki so najbolj ranljivi in jim omogoči takojšnje izplačilo škode, ki je bila povzročena s kaznivim dejanjem. Potem pa naj država izterja to odškodnino od povzročitelja", je pojasnil Zalar.
V prihodnjih treh letih se bo po besedah Vlačiča povečalo število stacionarnih radarjev, uvedeni pa bodo tudi sekcijski nadzori hitrosti, ki bodo merili povprečno hitrost vožnje na določenem odseku ceste. Kot je napovedal Vlačič, bodo k oblikovanju ukrepov za varnost na cestah v prihodnje povabili tudi šolsko ministrstvo in ministrstvo za zdravje, prihodnje leto pa bo ustanovljena še agencija za varnost.