Občina si že več kot deset let prizadeva zgraditi garažo, ki bi olajšala življenje v Kopru.
Na ureditev Muzejskega trga se v Kopru pripravljajo že približno dvajset let. Natanko pred desetimi leti so na tem trgu svoje lopatke zakopali arheologi in že takrat so vsi pričakovali, da bo ta del mesta kmalu urejen. Toda arheologi so našli poldrugo stoletje star zbiralnik vode, ki je razdelil stroko in upravne službe, kar je vplivalo na še bolj neurejen del mesta, saj so za sabo pustili razkopano zemljišče, ki sta ga z leti zarasla visok plevel in grmovje. S prihodom CGP Novo mesto in družbe Clipplus, ki sta se odločila prenoviti stanovanja v Mihevčevem Tomosovem bloku, se je pokazala realna možnost, da se na omenjenem trgu nekaj spremeni. Družbi sta občini plačali 2,6 milijona evrov za star in nenaseljen blok ter se zavezali dodati 600.000 evrov za nakup parkirnih mest v podzemni garaži.
Garaža za 468 parkirnih mest ima gradbeno dovoljenje in občina denar zanjo.
Bo stanovanjski blok res zgrmel v gradbeno jamo?
Občina Koper je pripravila načrte za gradnjo 468 vkopanih parkirnih mest (v treh etažah) in 5,7 milijona evrov za dela. Toda prav stanovalci najbližjega bloka ob trgu so postavili več vprašanj in imajo veliko pomislekov. Čeprav so se s predstavniki občine in investitorjev sestali že vsaj šestkrat in dobili tudi zelo obširne odgovore na 15 ključnih vprašanj, so vseeno vložili pritožbo na MOP. Stroške pritožb (na ministrstvo in sodišče) je sklenilo deliti 23 stanovalcev bloka. Krajane najbolj moti bližina enajst metrov globoke gradbene jame, ki je oddaljena le šest metrov od njihovega bloka. Bojijo se, da bo njihov blok ob majhnem potresu zgrmel v gradbeno jamo. Gradnji nasprotujejo, ker bi jih motila hrup in prah z gradbišča. Trdijo, da je 468 parkirnih mest preveč in da bi za meščane zadoščalo, če bi zgradili vsaj pol manjšo garažo. Trdijo tudi, da na parkiriščih, ki pripadajo stanovalcem bloka, lahko parkirajo brezplačno, potem pa bodo morali plačevati.
Peščica sosedov je proti garaži. Lahko sprožijo še upravni spor.
Na ministrstvu za okolje in prostor so njihove argumente zavrnili. V odločbi so pojasnili, da pritožniki niso predložili strokovnih študij, ki bi upravnemu organu lahko vzbudile dvom o pravilnosti in skladnosti projektne dokumentacije. Direktor podjetja Clipplus Iztok Lampič (predstavnik investitorja v Tomosov blok) pa nam je pojasnil, da so geomehanske raziskave z več vrtinami opravili v podjetju IRGO, da je raziskave podpisal geomehanik Nedžad Mešič in da je vse statične izračune izdelal Gorazd Črnko. »Pripravljeni smo krajanom predstaviti poskusno vrtanje enega od pilotov, kajti garažo bo podjetje CGP začelo graditi tako, da bodo najprej uvrtali več pilotov, ki bodo segali do temeljev garaže. Piloti z razpirali bodo vgrajeni drug ob drugem in bodo sestavljali nekakšno varovalno steno, ki bo preprečevala vsakršno premikanje terena. Tovrstna tehnologija gradnje je pogosto preizkušena in učinkovita. Poleg tega so dosedanje raziskave pokazale, da je na primerni globini tudi zelo trda skala, ki dodatno omogoča varno gradnjo. Tresljajev v bloku ne bodo čutili, miniranja ne bo.
Izvajalci del bodo zavarovali odgovornost za primer škode. Na stavbe bomo v kratkem namestili posebne merske nalepke, s katerimi nameravajo sproti spremljati in nadzirati vsak najmanjši premik. Po odzivih meščanov lahko sklepamo, da večina prebivalcev komaj čaka, da uredimo ta del mesta,« je dejal Iztok Lampič.
7,5
evra na leto stane parkiranje avtomobilov na prostem za prebivalce starega mestnega jedra v Kopru
evra na leto stane parkiranje avtomobilov na prostem za prebivalce starega mestnega jedra v Kopru
Garaža bi olajšala prenovo mesta
Na občinski upravi so nam pojasnili, da so krajanom večkrat zelo natančno pojasnjevali vse nejasnosti. Poudarili so, da ta garaža ni pomembna samo za najbližje sosede, ampak za širši del starega mestnega jedra in njegovo oživljanje, za oživljanje trgovin, gostišč, turizma, za delovanje univerze in vseh drugih institucij v mestu. Ne nazadnje tudi za programe ob morju (Uprava za pomorstvo, potniški terminal, marina ...). Za avtomobile prebivalcev starega mestnega jedra je dobro poskrbel že prejšnji župan, saj za parkiranje na javnih parkiriščih 1250 meščanov plačuje po 7,5 evra na leto, v garažah pa samo dvajset evrov na mesec, čemur bi, denimo, Ljubljančani rekli, da je pravo razkošje.
S krajani se je še enkrat sestal župan Aleš Bržan. Toda kljub prizadevanjem, da bi uslišal njihove zahteve, še niso odločeni, kako se bodo odzvali na zavrnitev njihovih pritožb na gradbeno dovoljenje. Dušan Ropotar je povedal, da je osebno razočaran, ker jih Aleš Bržan ne upošteva. Glede pritožbe se še niso odločili, saj trdijo, da njihov odvetnik še ni prejel odločbe ministrstva za okolje. Če se bodo pritožili, bo del mesta še vsaj dve leti tako razdejan, kot da bi padla bomba. Očitno so pogledi na urejenost v Kopru različni.