Ljubljana - Ideja, da bi cestninske postaje po uvedbi avtocestnih nalepk podrli že do septembra, je bila sicer simpatična, a je bilo takoj jasno, da je utopična. Z deli na cesti bi pač prišli z dežja pod kap. Gradbeni strokovnjaki so seveda hitro pojasnili, da se nekaterih konstrukcij ne bo dalo odstraniti kar čez noč. Še več: počakati bodo morale do uvedbe satelitskega cestninjenja, saj cestninske postaje še vedno opravljajo svoj namen. Na njih pač cestninijo tovorni promet in avtobuse. Uvajanje nalepk je politika utemeljevala z večjo pretočnostjo prometa; to se je po 1. juliju resda zgodilo, vožnja skozi stoječe cestninske postaje je bila ob dvignjenih zapornicah omejena na 40 kilometrov na uro. (Kar je še vedno hitreje kot na deloviščih, ki prežijo na voznike za vsakim tretjim ovinkom.) Tako je bilo tudi ob nedavnih praznikih, ko je bilo več sicer ne rednih uporabnikov avtocest. V Darsu so v štirih mesecih od spremembe cestninskega sistema odstranili nepotrebne kabine, ostale pa so zožitve in otoki med vozišči.
Rušenje otokov in nadstrešnic bo mogoče šele hkrati z rušenjem platojev in preurejanjem komunalne in informacijske infrastrukture, potrebna bodo tudi gradbena dela za vzpostavitev normalnih prečnih profilov posameznih avtocestnih odsekov, pojasnjujejo v Darsu. Varnostno so ostanki cestninskih postaj resda ovira, a bi bil položaj neprimerno slabši, če bi osebna vozila po cesti drvela s hitrostjo 130 kilometrov na uro, tovornjaki pa bi se ustavljali in speljevali. Zato je pojasnilo, da je odstranitev cestninskih postaj odvisna od uvedbe satelitskega sistema cestninjenja logična.
Na papirju so znani roki: satelitsko cestninjenje za tovornjake naj bi po akcijskem planu vlade Janeza Janše uvedli sredi prihodnjega leta. A ta rok je že skoraj utopičen. Ker se postopek uvajanja satelitskega cestninjenja s potrebnimi organizacijskimi spremembami in s tem povezanimi javnimi postopki, ki so pri nas vse kaj drugega kot kratkotrajni, niti začel še ni, je že jasno, da sprememb pred koncem prihodnjega leta nikakor ne bo.
Ker sta vlada in Dars pred tedni reinkarnirala avtomatski sistem cestninjenja s sistemom ABC, ki ga zdaj namesto osebnih vozil uporabljajo tovornjaki, se je politika rešila pritiska tovornjakarjev. Ti so na začetku leta, po grožnji z nevšečnostmi na cestah, s prometnim ministrstvom podpisali dogovor, da bo sredi poletja 2009 tovornim vozilom omogočeno cestninjenje v prostem prometnem toku. To je tudi ABC. Bolj se bo z uvajanjem satelitskega cestninjenja mudilo zaradi pritiska EU. Nalepke so bile uvedene kot nekakšna začasna rešitev do uvedbe satelitskega cestninjenja tudi za osebna vozila. Rok je bil postavljen na začetek leta 2011.
Iz sredine tiskane izdaje Dela!