Mladi čebelarji v Angliji zlati in srebrni

Osnovnošolci iz Lesc so na mednarodnem srečanju mladih čebelarjev pokazali največ praktičnega znanja. 

Objavljeno
14. avgust 2017 17.14
M. P. V.
M. P. V.

Jure Hojkar, Karin Poljanšek in Lana Šumi iz osnovne šole Franceta Finžgarja v Lescah so na mednarodnem tekmovanju IMYB v Angliji osvojili zlato in srebrno medaljo v poznavanju čebelarskih veščin.

Na tekmovanju, ki je potekalo v začetku julija, je sodelovalo 60 tekmovalcev iz 21 držav. Jure, Karin in Lana so v preteklosti že izstopali na državnih tekmovanjih mladih čebelarjev. Prav to jim je prineslo udeležbo na mednarodnem tekmovanju, ki je letos potekalo v Wiltshiru. Skupine tekmovalcev, ki so bile sestavljene meddržavno, so se pomerile v praktičnem delu, kjer so označevale trote, presajale ličinke, določale čebelje bolezni in sorte medu, izdelovale koše, prepoznavale čebelarsko orodje in delale z mikroskopom. Vsi trije slovenski čebelarji so bili v svojih skupinah najboljši pri praktičnem delu. Sledilo je zahtevno pisno preverjanje znanja.

Mentorja čebelarskega krožka na šoli Franceta Finžgarja Helena Cilenšek in Brane Kozinc uvajata trojico mladih čebelarjev v svet čebel po lastnem učnem programu že od prvega razreda. Pri šestih letih so se seznanili z osnovami spoznavanja čebel, pripravo panjev, odkrivanjem satja ter točenjem in predelavo čebeljih pridelkov. Postopoma so spoznavali rastlinje in se učili latinskih strokovnih izrazov, vseskozi pa poglabljali znanje o anatomiji in življenju čebel.

Jure, Karin in Lana so tudi nekakšni ambasadorji čebelarstva med mladimi. Vsako leto ob Medenem zajtrku na povabilo šol in vrtcev ozaveščajo o pomenu čebel in ostalih opraševalcev.

Čebelarski krožek na osnovni šoli v Lescah ima že več kot 40-letno tradicijo. Po letu 1975 so učenci v okviru naravoslovnih dni vsako leto prihajali k čebelnjaku Braneta Kozinca in spoznavali pomen čebel za človeštvo. Ker je bilo zanimanje vse večje, se je leta 1986 Kozinc odločil, da obnovi poučevanje učencev o čebelah in čebelarstvu. Ker je teorija za otroke suhoparna, so se za spoznavanje čebel in dela z njimi dobivali kar pri čebelnjaku v Hrašah. Leta 1992 so postavili čebelnjak na šolskem vrtu. Z novim modernim čebelnjakom se je zanimanje za krožek še povečalo. Jure, Karin in Lana dodajo, da pri čebeljih družinah radi opazujejo njihov red, sistem in sodelovanje.