Most v Jevnici spet popravljajo

Litijska občina bi rada investicijsko vzdrževanje občinskih mostov prenesla na državo, a se jih ta otepa.

Objavljeno
24. avgust 2011 08.51
Posodobljeno
24. avgust 2011 09.30
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija

Jevnica, Litija – Leseni viseči most čez Savo v Jevnici, ki je v solastništvu litijske in dolske občine, je že tako načel zob časa, da ga bodo v prihodnjih dneh spet temeljito obnovili. Ker gre za že tretjo obnovo v zadnjih desetih letih, je želja vodstva litijske občine, da ga kot redno investicijsko vzdrževanje prevzame država. To je v teh kriznih časih misija nemogoče, so za Delo povedali na Direkciji Republike Slovenije za ceste (DRSC).

»Končno so se zganili,« je bilo včeraj slišati med domačini, ki o zapori mostu, ki povezuje prebivalce Golišč, Jevnice in Kresniških Poljan z glavno zasavsko cesto ter Senožečanov z železniško postajo v Jevnici, niso bili obveščeni, zato so nekateri morali do doma prevoziti malce daljšo pot čez Kresnice ali Laze, a hude krvi med vozniki to ni povzročilo.

Po besedah direktorja litijske komunale Romana Ciglarja bo prometnica spet odprta za osebna vozila konec meseca. V tem času bo šmarsko podjetje Leso kras dotrajano leseno vozišče zamenjalo s hrastovimi deskami in nanje pritrdilo še pločevino. Stroški popravila ali mizarska dela skupaj z materialom bodo znašali 20.000 evrov in si jih bosta sosednji občini razdelili.

Država noče upravljati mostov

Litijski župan Franci Rokavec je za Delo povedal, da most v Jevnici, kakor tudi mostova čez Savo v Kresnicah in na Savi, služijo za obvoz v primeru prometnih nesreč na glavni zasavski cesti, zato vsako leto prosijo DRSC in prometno ministrstvo, da upravljanje prevzame država, vendar njihove prošnje ne uslišijo.

Na vprašanje, ali obstaja možnost, da država prevzame mostove čez Savo v litijski občini, je direktor DRSC Gregor Ficko povedal, da bi bilo v tem primeru treba prekategorizirati vse ceste, ki povezujejo mostove, iz lokalnih v državne in ne zgolj objekta ali ceste, ki je speljana čez most, te litijske ceste pa kriterijev za prekategorizacijo ne izpolnjujejo.

Bo država ceste 
vračala občinam?

Ficko je povedal, da DRSC skrbi za vzdrževanje 6000 kilometrov državnih cest od tega jih je kar 50 odstotkov v zelo slabem stanju, saj država nima dovolj finančnih sredstev za njihovo obnovo.

»Politika, katera koli že bo na oblasti, se bo morala odločiti, kaj bomo naredili s cestno infrastrukturo. Če denarja ne bo, si država 6000 kilometrov vzdrževanja cest ne bo mogla privoščiti. Poleg Italijanov imamo najgostejšo cestno mrežo v Evropski uniji,« je povedal Ficko in dodal, da se hipotetično lahko zgodi celo to, da bo država občinam vračala državne ceste.

To je utemeljil z napovedanim rebalansom državnega proračuna, ki drastično zmanjšuje finančna sredstva vzdrževalcem državnih cest ali DRSC. V začetku letošnjega leta so imeli za investicije in za razvoj na voljo 68 milijonov evrov, a jim napovedani državni rebalans jemlje 29,8 milijona evrov. Razlika, 38 milijonov evrov, do konca leta ne bo ustrezala niti za redno vzdrževanje državnih cest, kaj šele, da bi DRSC prevzela v upravljanje nove ceste in mostove.