Na Blejskem otoku po novem vstopnina

Blejska župnija bo odslej za obisk cerkve na otoku zaračunavala tri evre vstopnine, ki jo opravičujejo s potrebo po obnovi objektov.

Objavljeno
30. januar 2007 14.37
Okarina etno festival je najstarejši festival tradicionalne glasbe pri nas
Bled – Družba sv. Martina, katere ustanovitelj je župnija Bled, je prejšnji teden blejske turistične delavce obvestila, da bo odslej za obisk cerkve na otoku zaračunavala tri evre vstopnine. Kot je pojasnil blejski župnik Janez Ambrožič, so se za to odločili, ker je cerkev na otoku (tako kot drugi objekti) potrebna obnove, saj je od zadnje minilo že več kot 40 let. Blejske turistične delavce je obvestilo o uvedbi vstopnine presenetilo. Eva Štravs Podlogar iz blejske turistične organizacije se sprašuje, ali je to edini način za zagotovitev denarja za obnovo.

Kot zatrjuje Ambrožič, drugih možnosti za financiranje nujne obnove nimajo. Zaradi poškodovane strehe v objektih zamaka, obnoviti je treba tudi pročelje vseh objektov. Ocenjuje, da bodo samo za obnovo pročelja zvonika potrebovali 84 tisoč evrov (20 milijonov tolarjev).

Zaradi nedokončane denacionalizacije (vrnjena je bila le cerkev) se ne morejo potegovati za denar na razpisih, saj niso lastniki objektov, ampak le upravljavci. Dodatne stroške imajo, ker je treba vso opremo in gradbeni material na otok pripeljati. Župnik pravi, da sami ne zbirajo podatkov o številu turistov, ki vsako leto obiščejo otok, zato ni vedel napovedati, kdaj bodo zbrali dovolj denarja za začetek obnove. Kot poudarja, domačinom (podobno kot na gradu) vstopnine ne bodo zaračunavali.

Predsednik sekcije pletnarjev Marjan Žvegelj sodi, da prepeljejo v povprečju na otok 50.000 turistov na leto, skupaj s tistimi, ki otok obiščejo sami, pa naj bi jih bilo po besedah Štravs Podlogarjeve od 80.000 do 100.000. Štravs Podlogarjeva meni, da pomeni na hitro vpeljana novost težavo za goste. Napovedala je, da se bodo poskušali še pred velikonočnimi prazniki z župnijo, občino in turističnim gospodarstvom dogovoriti za rešitev, ki bo sprejemljiva za vse.

Alenka Bešter , vodja odnosov z javnostjo v Savinih hotelih na Bledu, prav tako pravi, da jih nenapovedana odločitev postavlja v neprijeten položaj pred tujimi turističnimi podjetji. Ogled otoka je pri večjih skupinah namreč pogosto del turističnih aranžmajev, ki se sklepajo vsaj leto dni vnaprej. Zamisli o vstopnini v temelju sicer niso nenaklonjeni, vendar Beštrova pričakuje, da bodo obiskovalcem v župniji ponudili dodatne vsebine, denimo vodene oglede. “Naši gosti s spremembo še niso seznanjeni, pričakujemo pa lahko, da ne bodo nezadovoljni, če bodo za plačilo dobili ustrezno storitev.” V nasprotnem primeru se lahko po njenem mnenju zaradi vstopnine zmanjša število obiskovalcev otoka.

Preberite tudi v tiskanem Delu.