Na Kapeli zahtevajo prepoved tovornjakov in boljšo cesto

Po odprtju pomurske avtoceste se je promet osebnih vozil čez Kapelo podvojil, tovornjakov pa poosmeril.

Objavljeno
10. maj 2017 10.11
Jože Pojbič
Jože Pojbič

Radenci − Prebivalci občine Radenci, še posebno krajevne skupnosti Kapela, ki živijo ob državni cesti med Radenci in avtocestnim priključkom pri Grabonošu, se že leta pritožujejo nad povečanim prometom po tej preozki in nevarni cesti, predvsem nad tovornjaki. Zdaj jim je prekipelo, ustanovili so civilno iniciativo in postavili zahteve.

Pod peticijo, ki so jo naslovili na državnozborsko komisijo za peticije, so zbrali 422 podpisov, v njej pa zahtevajo obnovo in ureditev ceste, da bo ta varna za vse, in prepoved vožnje tovornjakov nad tremi tonami in pol skupne mase. Cesta je namreč po prepričanju mnogih preozka − na nekaterih mestih le slabih pet metrov, vendar s skoraj nevoznimi bankinami −, in ker ob njej ni pločnikov ali vsaj utrjenih širših bankin, za pešce in kolesarje zelo nevarna, pravi predsednik CI Za ureditev ceste Radenci−Grabonoš Drago Kocbek.

V letu 2008, ko pomurska avtocesta še ni bila v celoti dokončana, je po cesti čez Kapelo na dan peljalo povprečno tisoč osebnih avtomobilov, 60 lahkih tovornih vozil do 3,5 tone, deset srednje težkih tovornjakov med 3,5 in 7,5 tone in štirje težki tovornjaki in vlačilci nad 7,5 tone skupne teže. Po odprtju avtoceste, ko je cesta med Radenci in Grabonošem postala državna, je kmalu poskočilo število tovornjakov, sčasoma pa se je povečalo tudi število osebnih avtomobilov. V letu 2015 je tako po njej na dan vozilo povprečno skoraj 2000 osebnih avtomobilov, 89 lahkih tovornih vozil do 3,5 tone, 54 srednje težkih tovornjakov ter 33 težkih tovornjakov in vlačilcev nad 7,5 tone. Za zadnje je vožnja po tej cesti sicer prepovedana, vendar je izjema lokalni promet in nanj se izgovarjajo številni tovornjakarji. Številni tuji vozniki tovornjakov pa to cesto uporabljajo pri izogibanju plačilu cestnine na pomurski avtocesti in se ne ozirajo na prepoved. 

Občina Radenci je sicer leta 2015 ministrstvu za infrastrukturo predlagala, da bi čez Kapelo prepovedali vožnjo že tovornjakov nad 3,5 tone skupne teže, pa so dobili odgovor, da po veljavni zakonodaji minister lahko prepove promet samo za tovornjake nad 7,5 tone. Civilna iniciativa zato zdaj predlaga spremembo zakonodaje in potem prepoved vožnje tudi za srednje težke tovornjake, pravi Kocbek.

Župan občine Radenci Janko Rihtarič prizadevanja civilne iniciative podpira. »Cesto je treba nujno urediti in omejiti tovorni promet po njej, vendar smo na občini že nemočni, ker so naše zahteve in predlogi vedno naleteli na gluha ušesa.«

Na ministrstvu za infrastrukturo pravijo, da se zavedajo povečanja prometa po tej cesti po odprtju avtoceste in da bodo zato v letošnjem letu dali izdelati študijo in analizo prometa tovornih vozil z več kot 3,5 tone največje dovoljene mase. Ugotavljali bodo tudi vpliv prometa na prebivalstvo in okolje zaradi hrupa in škodljivih emisij. »Na podlagi rezultatov študije s predlogom rešitve se bomo nato odločili o morebitnih dodatnih ukrepih glede omejitve tovornega prometa na tem odseku državne ceste,« so sporočili z ministrstva in dodali, da za letos nimajo predvidenih nobenih investicij na tej cesti.