Na keltiki kmalu več semaforjev kot ovinkov

Na 30 kilometrih med Tolminom in Cerknim je trenutno kar osem enosmernih zapor glavne ceste med zgornjim Posočjem in prestolnico.

Objavljeno
13. marec 2014 13.14
Keltika
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin

Direkcija za ceste mora denar za gradnjo porabiti do konca prihodnjega leta, zato z deli ne bo odlašala. Potem ko so se lani dela začela z enoletno zamudo na prvem odseku, so se pred kratkim začela tudi na najožjih delih Keltike.

Uporabnikom osrednje prometne žile med osrednjo Slovenijo in severozahodom se še dolgo ne bo smelo muditi, saj se lahko potovalni čas med Želinom in Bačo pri Modreju ob napovedanih popolnih zaporah podaljša za tretjino ali celo več.

Na direkciji navajajo, da morajo evropski denar iz sklada za regionalni razvoj porabiti najpozneje prihodnje leto, zato gradnje ni mogoče preložiti: »Prav tako ni mogoče izvesti obvozov, saj bližnje obvozne ceste nimajo primernih tehničnih elementov.«

Med Bačo in Dolenjo Trebušo, kjer je pet delnih cestnih zapor, je rok za dokončanje februarja. V tem času bo moral izvajalec del CPG posodobiti tudi približno štiri kilometre odsekov do Želina. Na tem delu sta dve večji zapori v dolžini 500 metrov, predvidene pa so še 15-minutne popolne zapore zaradi miniranja.

Čeprav bo končna posodobitev precej poravnala zavito cesto ob reki Idrijci, nekateri redni dnevni uporabniki niso najboljše volje. Opozarjajo na slabo vzdrževane prečne prekope cestišč in luknje na začasnih makadamskih odsekih ter na to, da na nekaterih delih, kjer promet urejajo semaforji, ne delajo tudi po več mesecev.

Izguba časa zaradi čakanja tudi ni zanemarljiva. »Glede na to, da so vozni redi določeni na podlagi daljinarja, ki upošteva normalno prevoznost, imajo avtobusi zaradi zapor zamude od pet do 20 minut. Zapore vplivajo tudi na poslovanje našega podjetja, saj smo morali samo za ETA Cerkno premakniti odhode iz Tolmina za Cerkno za deset minut, da bi lahko delavci prišli pravočasno na delo. Tudi vsi drugi uporabniki naših prevozov so se morali zamudam prilagoditi, kar zmanjšuje privlačnost javnega potniškega prometa,« je pojasnil Sandi Brataševec iz podjetja Avrigo.